| کد خبر: 216397 |

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد

◄ ساخت و ساز غیر اصولی در بخش مرکزی البرز حادثه آفرید

قزوین| مدیر کل مدیریت بحران استان گفت:ساخت و ساز غیر اصولی در بخش مرکزی البرز ، یک کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت

تین نیوز

قزوین| مدیر کل مدیریت بحران استان گفت:ساخت و ساز غیر اصولی در بخش مرکزی البرز ، یک کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت. 

به گزارش خبرنگار تین نیوز ،قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان درحاشیه حضور در صحنه آوار برداری از  یک ساختمان مسکونی تخریب شده در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزی  شهرستان البرز ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: علاوه بر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل،طوفان و... متاسفانه بی توجهی و عدول از قوانین موجود در حوزه صنعت، ساختمان، کشاورزی و عرصه های گوناگون فعالیت بشر، سوانح و حوادثی با منشا انسان ساخت رخ میدهند که در بسیاری از موارد، دامنه و وسعت خسارات و تلفات ناشی از آنها از بلایای طبیعی گسترده تر خواهد بود. تصادفات، انفجارها، آتش سوزیها و بسیاری از مخاطرات دیگر  ازین دست را می توان نام برد که عدم توجه به قوانین موجود، مسبب رخداد آنهاست.

مهدیخانی افزود: متاسفانه سوانح مرتبط با صنعت ساختمان در سالهای اخیر در سطح استان گسترش چشمگیری داشته که نشست و تخریب ساختمانها جزئی از آنهاست.

وی ادامه داد:از یک طرف ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مهندسی ،بالاخص در بافتهای فرسوده و قدیمی شهرها، موجب نشست تعداد زیادی از ساختمانها و گاها تخریب آنها گردیده و از طرفی تغییر کاربری و دست کاری برخی سازه ها نیز سوانح دلخراشی را رقم میزند که تخریب یک واحد مسکونی در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزب شهرستان البرز که عصر امروز به علت ایجاد اضافه بار بر روی ساختمان ،بدون رعایت اصول مهندسی و نکات ایمنی، رخ داد، یک نمونه از آنهاست.

مهدیخانی ضمن قدر دانی از حضور به موقع نیروهای امدادی ازقبیل ، آتش نشانی الوند ،  اورژانس، نزروی انتظامی و  هلال احمر  در صحنه حادثه افزود: این سانحه متاسفانه یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت و موجب تخریب ۱۰۰ در صد یک واحد ساختمان مسکونی گردید. ایشان در پایان اظهار داشت در صورت هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری بناها و سازه ها، میبایست نظر تخصصی کارشناسان مربوطه اخذ و تمامی اصول ایمنی لحاظ شود تا شاهد تکرار چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.