| کد خبر: 216378 |

◄ تغییر فرآیند ورود کالا و کشتی به بنادر با هدف کنترل شیوع کرونا

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: حمل کالاها چه ریلی و چه جاده‌ای باید با کنترل‌های بهداشتی در مورد کالا و حاملان کالا صورت گیرد و تلاش داریم تا جایی که امکان دارد بنادر کشور را ایزوله نگه داریم تا درگیر شیوع ویروس کرونا نشوند.

تین نیوز

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: حمل کالاها چه ریلی و چه جاده‌ای باید با کنترل‌های بهداشتی در مورد کالا و حاملان کالا صورت گیرد و تلاش داریم تا جایی که امکان دارد بنادر کشور را ایزوله نگه داریم تا درگیر شیوع ویروس کرونا نشوند.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، چنگیز جوادپور در مورد وضعیت بنادر کشور از زمان ورود ویروس کرونا به ایران و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به منظور مقابله با کووید۱۹ تصریح کرد: از اوایل بهمن ماه این احتمال داده شد که ممکن است ویروس کووید۱۹ به کشور وارد شود چرا که ما ارتباطات و مبادلات گسترده‌ای با چینی‌ها داشته و داریم.

وی ادامه داد: در جلسات سازمان بنادر و دریانوردی، موضوع شیوع کرونا مطرح شد و به دنبال آن تدوین و تنظیم پروتکل‌های بهداشتی از طریق وزارت بهداشت و سازمان بنادر در مورد شناورها، پایانه‌های بندری و سایر بخش‌ها انجام شد تا با کمترین آسیب در این زمینه مواجه شویم.

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای پروتکل‌های بهداشتی، فرآیند ورود کالا به کشور بررسی و بازنگری شد تا هرگونه احتمال وارد شدن کالاها و پرسنل شناورهای در صورت ابتلا به ویروس کرونا قابل کنترل باشد.

جوادپور خاطرنشان کرد: در فرآیند ورود کشتی به کشور تغییراتی ایجاد شد و ابتدا قرنطینه انسانی و نباتی روی شناورها مدنظر قرار گرفت و پس از آن زمانی که نسبت به سلامت پرسنل و کالا اطمینان کامل حاصل، پهلودهی کشتی‌ها انجام شد.

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همچنین تمهیداتی برای تب‌سنجی، ضدعفونی‌کردن شناورها، ترمینال‌های مسافری، انبارها و سایر اماکن بندری در دستور کار قرار گرفت و در ایام نوروز نیز مسافرت‌های دریایی با مجوز از وزارت راه و شهرسازی صرفا به ساکنان و بومیان محدود شد تا اینگونه بتوانیم به بهترین شکل شرایط را برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کنترل کنیم.

وی ادامه داد: تجربه چند ماهه مقابله با این ویروس نشان داد که اگر منطقه‌ای به شیوع این ویروس دچار شود باید اوج ابتلا را پشت سر بگذارد، در استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان که بنادر واقع هستند هرچند در ابتدای امر درگیر کرونا شده بودند اما هم اکنون شرایط بهتری دارند.

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: طبیعتا بنادر کشور و مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی مستثنی از کل جامعه نیستند و اگر استانی که بندر در آن واقع است دچار شیوع ویروس شود تمام منطقه با این مقوله درگیر خواهد شد.

وی افزود: نگرانی ما در حال حاضر مربوط به کنترل شرایط است و باید بدانید که بنادر کشور ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند و اقتصاد ایران علاوه بر کرونا با تحریم مواجه است و زمانی که کالاهای اساسی به کشور وارد می‌شود باید هرچه سریعتر تخلیه شوند و امکان نگهداری در این زمینه وجود ندارد.

جوادپور تصریح کرد: حمل کالاها چه ریلی و چه جاده‌ای باید با کنترل‌های بهداشتی در مورد کالا و حاملان کالا صورت گیرد و امیدواریم تا جایی که امکان دارد بنادر کشور را ایزوله نگه داریم تا درگیر شیوع ویروس کرونا نشوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون ترس از ویروس در جامعه کاهش یافته و ممکن است بنادر نیز با آثار این اتفاق مواجه شوند چرا که تردد به راحتی در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.