| کد خبر: 216352 |

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور

◄ آموزش و ارتقای تجهیزات امدادی برای مقابله با زلزله در دستور کار قرار گیرد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: برای پاسخگویی بهتر به زلزله احتمالی تهران و سایر استان‌ها باید آموزش و ارتقای سطح دانش نیروهای عملیاتی و تامین تجهیزات به روز در اولویت قرار گیرد.

تین نیوز

قزوین| معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: برای پاسخگویی بهتر به زلزله احتمالی تهران و سایر استان ها باید آموزش و ارتقای سطح دانش نیروهای عملیاتی و تامین تجهیزات به روز در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدباقر محمدی در جلسه پهنه شماره یک (شمال غرب تهران) به منظور ارتقای سطح آمادگی در پاسخگویی به زلزله احتمالی استان تهران،افزود:معاونت های امداد ونجات استان ها باید ارتباط مستمر با تهران و سایر استان ها داشته باشند و برنامه عملیاتی تعریف شده مخصوصا در استان های معین تهران تهیه کنند.

وی در ادامه گفت: هماهنگی بین دستگاه ها و داشتن جلسات درون استانی با استانداری و ستاد مدیریت بحران می تواند در حوادث گره گشا باشد و جهت استفاده از ظرفیت های دستگاه ها مثل ارتش هرچه هماهنگی بین دستگاه ها بیشتر باشد مشکلات کمتری در بحران ها خواهیم داشت.

این مسوول عنوان کرد: سازماندهی تیم های عملیاتی برای حوادث بزرگ، آمادگی تیم ها از نظر روحی برای مواجه با بحران ها و آمادگی فرودگاه ها جهت جابجایی اقلام امدادی در حوادث حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به رسالت و وظایف هلال احمر در مباحث امدادی و سایر دستگاه ها در بحران ها و به منظور هماهنگی بیشتر و خدمات رسانی بهتر در شرایط بحرانی باید تمرین های استانی و مشترک با استان های دیگر در مواقعی که بحران کمتر و شرایط عادی است، داشته باشیم.

حسن آصفی افزود: در شرایط بحرانی هماهنگی بین دستگاه ها و استان ها بسیار حائز اهمیت است زیرا سبب جلوگیری از فاجعه می شود و هر چه جلسات، تمرینات و هماهنگی ها بیشتر باشد در عملیات ها و بحران ها موفق تر خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر یکی از اتفاقات خوب در جمعیت هلال احمر کشور انتخاب مدیران از بدنه هلال احمر است که این امر باعث شناخته شدن مسائل و مشکلات از سطح شعب و استان ها می شود.

وی افزود:همچنین این موضوع سبب کارکرد بهتر هلال احمر خواهد شد چون در شرایط بحرانی نیازسنجی و مدیریت درست می تواند به روند خدمت رسانی کمک کنند.

آصفی گفت: یکی از رسالت های سنگین ما در جامعه ایجاد دغدغه نسبت به کمک به هم نوعان است و روابط عمومی باید تلاش کند تا اقدامات و تلاش های جمعیت هلال احمر را منعکس کند تا مردم در مواقع بحران بهتر به جمعیت کمک نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.