| کد خبر: 216330 |

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین

◄ از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا خبرداد

قزوین| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا با پیشرفت فیزیکی بیش ار ۸۰ درصد و سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

قزوین| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا با پیشرفت فیزیکی بیش ار ۸۰ درصد و سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حمید رضا خانپور در نشست تخصصی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه اظهار داشت: با توجه به بهره برداری رسیدن و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج طبق حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها احداث دو تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سالجاری در دستور کار شرکت قرار دارد که در حال حاضر طراحی این دو تصفیه خانه انجام شده و در مرحله برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل هستند، افزود: آلودگی‌های زیست محیطی کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کنترل می‌شوند، قبل از احداث تصفیه خانه‌ها طبق ضوابط شهرک‌های صنعتی مدیریت، تصفیه فاضلاب و سرانجام دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی بر عهده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب با رعایت مقررات پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می‌شود.

قابل ذکر است پیشتر تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی، لیا، فاز اول کاسپین و حیدریه احداث و به بهره برداری رسیده است.

در این نشست تخصصی حسن عباسی نژاد مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: رعایت ضوابط زیست محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستلزم تعامل و همکاری بیشتر را می‌طلبد تا واحدهای تولیدی بدون هیچ دغدغه‌ای به تولید مشغول باشند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ملی محیط زیست در سالجاری گفت: با ایجاد این صندوق واحدهای تولیدی می‌توانند در راستای مرتفع نمودن مشکلات زیست محیطی و ارتقا پارامترهای کیفی و خرید تکنولوژی‌های به روز زیست محیطی از این خدمات بهره مند گردد و شرکت شهرک‌های صنعتی هم جهت احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب از این تسهیلات استفاده کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.