| کد خبر: 216329 |

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قزوین

◄ چهار واحد صنفی خرید و فروش ضایعات و اموال مسروقه پلمپ شد

قزوین| سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری گفت: در همین راستا چهار واحد صنفی خرید و فروش ضایعات و اموال مسروقه پلمپ شد و بیش از ۱۰ نفر نیز بازداشت شدند.

تین نیوز

قزوین| سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری گفت: در همین راستا چهار واحد صنفی خرید و فروش ضایعات و اموال مسروقه پلمپ شد و بیش از ۱۰ نفر نیز بازداشت شدند.

علی فولیان اظهار کرد: طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین اجرایی شد.

وی در خصوص اجرای این طرح افزود: سرقت یکی از انواع جرایمی است سبب ایجاد ناامنی و مهم تر از آن بالا بودن احساس ناامنی در بین شهروندان شده است و تا کنون اقدامات صورت گرفته در راستای ناامن سازی محل های خرید و فروش اموال مسروقه با رویکرد اجرایی، عملیاتی و پیشگیرانه همراه نبوده است چراکه امروزه شاهد خرید و فروش اموال مسروقه از طریق فضای حقیقی و مجازی در جامعه هستیم.

فولیان بیان کرد: یکی از مشوق‌ها و انگیزه‌هایی که سبب میشود سارقان دست به سرقت بزنند، فروش سهل و آسان اموال مسروقه است و با توجه به اینکه بیشتر این اموال توسط ضایعات فروشی های فاقد مجوز و متخلف در سطح شهرستان خریداری می شود، این طرح به‌منظور برخورد با ضایعات فروشی های غیرمجاز، متخلفان و خریداران اموال مسروقه با حضور اتاق اصناف، پلیس اماکن، نیروی انتظامی در استان قزوین در حال اجرا است.

فولیان با بیان اینکه اجرای طرح برهم زدن بازار خرید و فروش اموال مسروقه سبب کاهش سرقت در سطح استان خواهد شد، گفت: اکنون برای ساماندهی این واحدهای ضایعاتی غیرمجاز اتاق اصناف و اتحادیه مرتبط باید دستورالعملی را تدوین نمایند تا واحدهایی که شرایط فعالیت قانونی در این صنف را دارند امکان اخذ مجوز برای آنها فراهم شده و تحت پوشش مراجع قانونی قرار گیرند، همچنین معاملات خود را روزانه در دفاترخرید و فروش ثبت و ضبط نموده؛ علاوه بر این ملزم هستند تا دوربین مداربسته نصب کنند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و غیر قانونی، ضمن معرفی مالخران مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.