| کد خبر: 216248 |

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور

◄ وزارت کشور با تمام توان برای رفع مشکلات سیستان و بلوچستان تلاش خواهد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: وزارت کشور با تمام وجود و توان خود برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان تلاش خواهد کرد

تین نیوز

زاهدان| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: وزارت کشور با تمام وجود و توان خود برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بابک دین پرست در جلسه ارزیابی روند اجرای مصوبات محرومیت زدایی منطقه سیستان که با حضور احمدعلی موهبتی استاندار، فرمانداران منطقه سیستان و نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد؛ اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از استان های مورد علاقه بنده است و هر زمان نیاز به کمک بوده کمک کننده این منطقه بوده ام.

وی با بیان اینکه که همه ما اعتقاد داریم که باید خدمت گزار مردم بود ادامه داد: همه باید با تمام توان در راه خدمت به مردم تلاش کنند و هر کس که در این راه کوتاهی کند با آن برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان کرد: سندی با موضوع بیان و رفع مشکلات سیستان از استاندار سیستان و بلوچستان خواسته شد که این امر انجام و کلیات طرح نیز تصویب شد. وی با بیان اینکه این سند نیازمند اصلاح است گفت: بخشی از مشکلات مطرح شده در این سند پیگیری و بر طرف شد. 

دین پرست تصریح کرد: در این سند باید همه مشکلات بیان و اضافه شود و در هر ماه بازنگری گردد. وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دنبال کردن سند این است که یکایک افراد وظایف خود را به درستی بدانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به چند پیشنهاد در ادامه تدوین سند سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: 230 بند در حوزه سند بلوچستان نوشته شده که برخی از این بندها را نیز می توان به سند سیستان تامین داد.

وی ادامه داد: گزارش دهی کامل برای رفع مشکل 2 پروژه مهم لاستیک و کاشی و سرامیک سیستان به انضمام آخرین توافقات و موارد دیگر تهیه و ارائه شود.

دین پرست اظهار داشت: هر کس که در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کند باید پایش را بوسید و به دنبال سرمایه گذار بود. وی به طرح ۴۶ هزار هکتار سیستان اشاره کرد و افزود: اجرای دقیق این  طرح یکی از دغدغه های و تاکیدات به جد بزرگان نظام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار داشت: تیم مجربی در این حوزه تشکیل و برای رفع ابهامات و آینده پروژه برنامه ارائه شود.

وی در مورد بیمارستان بیماران سل گفت: آخرین گزارشات مراحل انجام این بیمارستان توسط علوم پزشکی ارائه و با جدیت به این موضوع پیگیری خواهد شد. حق ندارید بگذارید واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان تعطیل شود

دین پرست به چند تکلیف مهم از جانب وزرات کشور اشاره کرد و افزود: حفظ وضعیت فعلی اشتغال از مهمترین این تکالیف است و فرمانداران هر شهرستان مکلف اند تعداد واحد تولیدی موجود منطقه خود را داشته و نگذارند واحد تولیدی تعطیل شود.

وی ادامه داد: ظرفیت های سیستان و بلوچستان باید به اندازه اسمی خود برسد.

 

دین پرست بیان کرد: 40 واحد تملک شده  در سیستان و بلوچستان داریم که باید دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی اظهار داشت: 87 هزار طرح نیمه تمام با بیش از 800 هزار میلیارد تومان در کشور باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تصریح کرد: واحدهای تولیدی متوسط سیستان و بلوچستان شناسایی و مشکلاتشان حل شود.

وی در مورد تقسیمات کشوری و طرح رزاق گفت: وزارت کشور هر کاری که بتواند در این موضوعات انجام و پیگیر خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.