| کد خبر: 216244 |

مدیرعامل آبفای استان قزوین

◄ سرانه مصرف به ۲۱۰ لیتر رسیده است

قزوین| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با ابراز نگرانی از افزایش سرانه مصرف آب در استان یادآور شد: متوسط سرانه آب برای هر نفر ۱۸ لیتر در شبانه روز است که در حال حاضر این میزان در قزوین به بیش از ۲۱۰ لیتر رسیده که نگران کننده است لذا از شهروندان انتظار داریم در مصرف آب جدا صرفه جویی کنند

تین نیوز

قزوین| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با ابراز نگرانی از افزایش سرانه مصرف آب در استان یادآور شد: متوسط سرانه آب برای هر نفر ۱۸ لیتر در شبانه روز است که در حال حاضر این میزان در قزوین به بیش از ۲۱۰ لیتر رسیده که نگران کننده است لذا از شهروندان انتظار داریم در مصرف آب جدا صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز- داراب بیرنوندی  گفت: در حال حاضر به دلیل گرمای هوا و انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت نکات بهداشتی شاهد مصرف بیش از ۱۱۰ هزار متر مکعبی آب هستیم که در صورت ۱۰ درصد صرفه جویی مشترکین می‌توانیم وضعیت را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزود: افزایش دما و بیماری کرونا میزان مصرف آب در تابستان امسال را در مقایسه با تابستان پارسال ۲۰ درصد و نسبت به پاییز و زمستان سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر کرده است.

بیرنوندی در خصوص قطع آب تصریح کرد: این قطعی موقت به دلیل قطع برق بود که ۸ حلقه چاه از مدار خارج شد و چون سطح مجاز هم به دلیل مصرف زیاد بیش از حد پایین آمده است با مشکل قطع آب مواجه شدیم.

وی بیان کرد: در این میان گاهی اوقات نوسان برق نیز در قطع آب تأثیرگذار است و بویژه در طبقات فوقانی ساختمان‌ها با افت فشار آب مواجهیم که مشکلاتی ایجاد می‌شود و شهروندان تصور می‌کنند آب قطع شده است در حالی که هیچ گونه قطعی مدیریت شده و زمان بندی شده نداریم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین اضافه کرد: به دلیل گرم شدن هوا و مصرف آب در استان قزوین ۴۰ درصد افزایش یافته و برای پیشگیری از قطعی آب صرفه جویی از سوی شهروندان ضروری است.

وی گفت: آب شرب شهر قزوین از ۶۷ حلقه چاه در شرق و غرب شهر تأمین می‌شود که به صورت شبانه روزی در حال پمپاژ و تأمین نیاز شهروندان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان درباره احتمال قطعی آب در روزهای آینده در شهر قزوین هم اظهار داشت: برای قطع آب به صورت منطقه‌ای برنامه‌ای نداریم ولی برای جبران کاهش فشار آب و پیشگیری از قطعی آب در ساختمان‌های بلند مرتبه نیازمند مدیریت فشار شبکه هستیم.

بیرنوندی افزود: برای جبران فشار آب در ساختمان‌های چند طبقه برخی افراد نسبت به نصب پمپ در پیلوت مخزن اقدام کرده اند که این کار نیز به افت فشار آب منجر شده است.

مدیرعامل آبفای استان از شهروندان خواست برای پیشگیری از هرگونه افت فشار آب و قطع آن در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.