| کد خبر: 216191 |

◄ مقررات پذیرش مسافران پروازهای بین‌المللی «هما» اعلام شد

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، در اطلاعیه‌ای شرایط پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی را اعلام کرد.

تین نیوز

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، در اطلاعیه‌ای شرایط پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، براساس این اطلاعیه،  مسافران ورودی از طریق شبکه پروازهای بین‌المللی "هما" از تاریخ ۱۱ مردادماه سال جاری به کشور می‌بایست فرم خوداظهاری و تعهدنامه را قبل از پرواز از سایت هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران (بخش اخبار و اطلاعیه‌ها) به نشانی الکترونیکی  تهیه و تکمیل کرده و آن را در بدو ورود به مسئولان مربوطه ارائه کنند.

همچنین تمامی مسافران بالای ۲ سال در پروازهای ورودی به ایران باید اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز نموده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل دهند.

از سوی دیگر آزمایشات غربالگری برای همه مسافران در زمان ورود به فرودگاه انجام خواهد شد.

در صورت مشکوک بودن مسافران با تابعیت ایرانی، این افراد می‌بایست پس از تکمیل فرم تعهدنامه، خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی کنند.

در صورت مشکوک بودن مسافران با تابعیت غیرایرانی، افراد به محل‌های مشخص شده از سوی وزارت بهداشت راهنمایی شده و به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد که هزینه اقامت برعهده مسافر می‌باشد.

براساس این اطلاعیه، در صورت نداشتن گواهینامه سلامت و تست کرونا در بدو ورود، مسافران با تابعیت ایرانی به محل‌های مشخص شده از سوی وزارت بهداشت منتقل شده و به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد که هزینه اقامت و تست برعهده مسافر است.

همچنین به مسافران با تابعیت غیرایرانی درصورت نداشتن گواهینامه سلامت و تست کرونا اجازه ورود داده نشده و دیپورت خواهند شد.

ضمناً استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و در طول پرواز الزامی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.