| کد خبر: 216178 |

واعظی: ۲۰ هزارمیلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن در اختیار بانک‌ها قرار گرفت

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: دولت برای کمک به مستاجران ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های کشور قرار داده است تا به متقاضیان، تسهیلات ودیعه مسکن با سود ۱۳درصد پرداخت کند.

تین نیوز

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: دولت برای کمک به مستاجران ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های کشور قرار داده است تا به متقاضیان، تسهیلات ودیعه مسکن با سود ۱۳درصد پرداخت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اقدامات دولت برای حل مساله اجاره ‌بهای مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی مساله مسکن را بررسی و طرحی را در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کرد که بر اساس آن دولت دو اقدام را انجام داد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: در اقدام اول بر اساس این طرح، افزایش اجاره مسکن در شهر تهران حداکثر بیشتر از ۲۵ درصد نباید باشد البته به معنای این نیست که حتما باید ۲۵ درصد افزایش داشته باشد، بلکه باید زیر این رقم باشد.  این افزایش در کلان‌ شهرها نیز باید تا ۲۰ درصد در شهرهای دیگر باید تا ۱۵درصد باشد که در ستاد ملی کرونا تصویب شد و به همه بخش‌ها و  قوه قضاییه ابلاغ شد و در جامعه آرامش به‌وجود آورد.

واعظی با بیان اینکه ممکن است افزایش اجاره‌بهای مسکن در شرایط کرونا به مستاجران فشار بیاورد، گفت: در اقدامی دیگر دولت ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های مختلف قرار داد تا مستاجرانی که نیاز دارند تسهیلات با سود ۱۳ درصد بگیرند.

وی افزود: اکنون مردم درخواست خود را به وزارت راه پیامک می‌کنند و سامانه‌ای هم برای این کار طراحی شده است تا متقاضیان به بانک‌ها معرفی شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.