| کد خبر: 216169 |

آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۱۷ میلیون مبتلا و بیش از ۶۶۰ هزار قربانی

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده است.

تین نیوز

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده و مرگ ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۰ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۳۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۰۷ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۶ هزار و ۴۸۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۱ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۰۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۰ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۳۲ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین آمارها نشان می دهد که شمار قربانیان کووید-۱۹ در مکزیک هم اکنون با فاصله کمی از تلفات این بیماری در انگلیس قرار گرفته و به ۴۴ هزار و ۸۷۶ قربانی رسیده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۴۳ مبتلا، ۱۵۲ هزار و ۳۲۰ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۴۹ مبتلا، ۸۸ هزار و ۶۳۴ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۱۳۵ مبتلا،  ۳۴ هزار و ۲۲۴ قربانی

 ۴. روسیه ۸۲۳ هزار و ۵۱۵ مبتلا،  ۱۳ هزار و ۵۰۴ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۴۵۹ هزار و ۷۶۱ مبتلا،  ۷۲۵۷ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۰۲ هزار و ۶۹۷ مبتلا، ۴۴ هزار و ۸۷۶ قربانی

 ۷. پرو ۳۹۵ هزار و ۵ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۱۲ قربانی

۸. شیلی ۳۴۹ هزار و ۸۰۰ مبتلا، ۹۲۴۰ قربانی

۹. اسپانیا ۳۲۷ هزار و ۶۹۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۳۶ قربانی

 ۱۰. انگلیس ۳۰۰ هزار و ۶۹۲ مبتلا، ۴۵ هزار و ۸۷۸ قربانی

پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۶ هزار و ۱۴۷ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است.

سپس کشورهای پاکستان با ۲۷۵ هزار و ۲۲۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۷۰ هزار و ۸۳۱ مبتلا، کلمبیا با ۲۶۷ هزار و ۳۸۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۶ هزار و ۴۸۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۲۹ هزار و ۱۸۵ مبتلا، ترکیه با ۲۲۷ هزار و ۹۸۲ مبتلا، آلمان با ۲۰۷ هزار و ۹۵۱ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۸۳ هزار و ۸۰۴ مبتلا، آرژانتین با ۱۷۳ هزار و ۳۵۵ مبتلا، عراق با ۱۱۵ هزار و ۳۳۲ مبتلا، کانادا با ۱۱۴ هزار و ۹۹۴ مبتلا، قطر با ۱۰۹ هزار و ۸۸۰ مبتلا، اندونزی با ۱۰۲ هزار و ۵۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن مصر با ۹۲ هزار و ۹۴۷ مبتلا، قزاقستان با ۸۶ هزار و ۱۹۲ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۶۰ مبتلا، فیلیپین با ۸۳ هزار و ۶۷۳ مبتلا، اکوادور با ۸۲ هزار و ۲۷۹ مبتلا، سوئد با ۷۹ هزار و ۴۹۴ مبتلا، عمان با ۷۷ هزار و ۹۰۴ مبتلا، بولیوی با ۷۲ هزار و ۳۲۷ مبتلا، بلاروس با ۶۷ هزار و ۳۶۶ مبتلا، بلژیک با ۶۶ هزار و ۶۶۲ مبتلا، اوکراین با ۶۶ هزار و ۵۷۵ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۶۶ هزار و ۲۹۳ مبتلا، کویت با ۶۵ هزار و ۱۴۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۶۴ هزار و ۶۹۰ مبتلا، پاناما با ۶۲ هزار و ۲۲۳ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۹ هزار و ۵۴۶، هلند با ۵۳ هزار و ۳۷۴ مبتلا، سنگاپور با ۵۱ هزار و ۱۹۷ مبتلا و پرتغال با ۵۰ هزار و ۴۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای گواتمالا، رومانی، لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، سوئیس، غنا، قرقیزستان، ایرلند، آذربایجان، ژاپن، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، اتریش و مراکش تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.