| کد خبر: 216124 |

◄ ظرفیت خالی موسسات آموزشی دریایی و ورود بازیگر جدید به این عرصه

موسسات آموزشی فعلی، سال‌هاست با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت هستند.

تین نیوز

اگرچه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است مشاغل متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توان از ظرفیت‌های خالی موجود استفاده کرد اما برخی کارشناسان این اقدام سازمان بنادر را اشتباه قلمداد می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد کارشناسان در حالی که موسسات آموزشی فعلی، سال‌هاست با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت هستند، تقویت آنها ضروری‌تر از وارد کردن سازمان فنی و حرفه‌ای به حوزه آموزش در حوزه دریا، فراساحل و بنادر است.

کارشناسان معتقدند این اقدام بدان معنی است که سازمان بنادر و دریانوردی به جای تقویت و اصلاح موسسات آموزشی فعلی در حوزه دریا، فراساحل و بنادر (دانشگاه ها و مراکز آموزشی)، بازیگری جدید را به میدان وارد می‌کند.

به گفته آنان موسسات آموزشی فراوانی د رحوزه دریا، فراساحل و بنادر در کشور به وجود آمده که  ظرفیت خالی دارند، با این وجود سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تفاهم‌نامه منعقد می‌کند.

این کارشناسان معتقدند دخالت سازمان بنادر در فعالیت موسسات آموزشی به هیچ وجه درست نیست ضمن این‌که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانش دریایی ندارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبری که پنجم مرداد ماه در سایت سازمان بنادر و دریانوردی منتشر شد، مدیرعامل این سازمان در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: ظرفیت‌های متعدد و گسترده‌ای در دریا و نوار ساحلی کشور وجود دارد که می‌توان با همکاری مجموعه‌های مختلف و به خصوص سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آن را بالفعل کرد.

محمد راستاد با بیان اینکه دریایی از فرصت‌ها در حوزه بندر و دریا وجود دارد و البته وجود مشاغل زیاد که هنوز به آن پرداخت نشده است، افزود: حرف متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که در تمام این سال‌ها به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است، بدین جهت با ظرفیت‌هایی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد می‌توان مشاغل جدیدی را ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت های که در دریا و نوار ساحلی وجود دارد به طور قطع بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پتانسیل قابل توجهی در بخش دریا وجود دارد که می‌توان جمعیت را به سمت آن سوق داد؛ در حال حاضر با بضاعت موجود در نوار ساحلی کشور و با حضور اپراتورها و سرمایه‌گذارانی که در صنایع ارزش افزوده تولیدی حضور پیدا کردند برای ۳۵ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

راستاد با بیان اینکه در حوزه دریانوردی شاهد اتفاق های خوب و مثبتی هستیم، گفت: ۱۲۰ هزار دریانورد در قالب کنوانسیون‌های بین‌المللی گواهینامه شایستگی دریافت کردند و این در حالی است که در بخش صنایع دریایی ظرفیت‌های خالی وجود دارد که با وجود پتانسیل های بالا هنوز از آن استفاده نشده است.

وی گفت: اطمینان دارم به‌واسطه تجربه و ظرفیت‌هایی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد می‌توان از ظرفیت‌های خالی که وجود دارد بیش از گذشته استفاده کرد و در جهت تقویت نیروی انسانی گام برداشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها