| کد خبر: 216074 |

◄ رشد صنعت ریلی در سایه تغییر متد راه‌آهن

سیاست ها و قوانین حمل ونقلی به سمت رشد مشارکت با شرکت ها پیش می رود اما شرکت های حمل و نقل ریلی بدلیل شرایط اقتصادی و شیوع کرونا در وضعیت مناسبی به سر نمی برند.

تین نیوز

 آینده کوتاه مدت صنایع در ایران با رشد مشارکت بخش خصوصی و توجه به تولید داخلی بهتر از قبل شده است اما برای ادامه این روند لازم است که سایر شاخصه های اقتصادی نیز به کمک بیایند. چراکه با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید، مصرف کننده نهایی که مردم هستند نمی توانند از این رشد تکنولوژی استفاده کنند و عملا کمیت چرخ اقتصاد لنگ می ماند.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که یک فعال حوزه حمل ونقل در گفت و گو با خبرنگار ما، بر این باور است که سیاست ها و قوانین حمل ونقلی به سمت رشد مشارکت با شرکت ها پیش می رود اما شرکت های حمل و نقل ریلی بدلیل شرایط اقتصادی و شیوع کرونا در وضعیت مناسبی به سر نمی برند.

اصغر ضیایی ادامه داد: اگرچه کمک هایی در این زمینه به شرکت های ریلی داده شده اما شرایط کلی اقتصادی، سرمایه گذاران را به انباشت و نگهداریِ سرمایه ممکن است سوق دهد.

این عضو کمیته ریلی اتاق بازرگانی تصریح کرد: اگرچه با تلاش های صورت گرفته در بخش خصوصی و دولتی چشم انداز توسعه ریلی کشور مثبت خواهد بود.

ضیایی اضافه کرد: اما در این میان، با شیوع کرونا و متضرر شدن شرکت های حمل ونقلی، میزان حمایت دولت از صنعت ریلی به عنوان یکی از مهمترین صنایعی که رشد کلی صنعت حمل ونقل و همچنین حفظ محیط زیست را به دنبال دارد، می تواند شرایط را به نفع بازیگران این صنعت تغییر دهد و با این اقدام مشارکت بخش خصوصی و دولتی نیز افزایش یابد و امسال نیز شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت راه‌آهن پیش از این با بیان اینکه ‌«حمایت از تولید داخل و رونق تولید همچنان در اولویت کاری این شرکت قرار دارد» گفته است: پیش‌بینی می‌شود سال 99 شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی باشیم.

طبق آمار، در حال حاضر سهم ریل در حمل بار در کشور تنها 5/11 درصد و در حمل و نقل مسافر ‌حدود ۸ درصد بوده است که طبق سخنان دیروز وزیر راه و شهرسازی، سهم راه‌آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر در حال حاضر ۲.۳ برابر شده است. همچنین توسعه خطوط ریلی در شرق و غرب و شمال و جنوب کشور، از جمله در راه آهن بافق که قسمتی از آن امروز افتتاح شد، نیز نوید افزایش سهم ریل از حوزه بار و مسافر را می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.