| کد خبر: 216063 |

نیاز تهران به ۲۰ هزارکیلومتر پیاده‌رو

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بیش از ۷۰ درصد طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی به پایان رسیده است و ۳۰ درصد آن مشکل دارد و انجام نشده است.

تین نیوز

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بیش از ۷۰ درصد طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی به پایان رسیده است و ۳۰ درصد آن مشکل دارد و انجام نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایلنا، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری مجازی که به منظور تشریح اقدامات این معاونت انجام شد در تشریح پروژه ۵۰۰ کیلومتر پیاده‌رو در تهران گفت: هر کدام از معاونت‌ها میزان مشخصی از مسیر را طراحی کردند، برای مثال در معاونت شهرسازی یک مسیر هزار کیلومتری طراحی شده بود که برای معلولین، جانبازان و کم توانان حرکتی طراحی شود.

او ادامه داد: در معاونت فنی و عمرانی پیاده سازی  ۹۰۰ کیلومتر مسیر به هم پیوسته و در معاونت حمل ونقل و ترافیک نیز ۵۰۰ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری در شهر طراحی شد و ما  این سه نقشه اصلی را برای برش سال ۹۹، در غالب ۵۰۰ کیلومتر مسیر طراحی کردیم که همپوشانی ۱۰۰ درصدی را بین سه معاونت ایجاد می‌کند.

صبوری گفت: در این ۵۰۰ کیلومتر هم مسیرهای دوچرخه به صورت کامل پوشش داده شده، هم مسیر مناسب‌سازی برای معلولین و کم توانان حرکتی و هم مسیرهای پیاده‌ای که حوزه فنی و عمرانی طراحی کرده بود در این پروژه ۵۰۰ کیلومتری باهمدیگر همپوشانی دارند.

معاون شهردار تهران با اشاره به خاصیت این مسیر طراحی شده ۵۰۰ کیلومتری گفت: اولا مسیر به هم پیوسته است، یعنی تمامی این مسیرها به سایر مناطق و مسیرهای کار شده اتصال دارند و هم نور ،فضای سبز و مناسب سازی برای معلولین، مسیر دوچرخه، پیاده و جمع‌آوری موانع بر سر راه عابران پیاده در آن دیده شده است.

صبوری با بیان اینکه نمی‌توان اسم این مسیر را پیاده‌رو گذاشت گفت: باید برای آن اسم جدیدی درنظر گرفت که برای آن مسابقه‌ای طراحی شده است تا متخصصین و شهروندان اسم جدیدی را برای آن پیشنهاد کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: اکنون ۸۰ کیلومتر از این پیاده‌رو در مناطق مختلف شهر تهران در حال اقدام است و در تمامی مناطق شهری تهران به اجرا در می‌آید  و در حال تلاش هستیم تا در یک برنامه ۵ ساله به ۲۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده رو خوب در تهران برسیم.

او با بیان اینکه در تهران باید نزدیک به ۲۰ هزارکیلومتر پیاده رو وجود داشته باشد، گفت: اگر ۵۰۰ کیلومتر از این پیاده‌رو در سال جاری ساماندهی شود، شاید بتوانیم طی ۴۰ سال آینده مسیر را درست کنیم. امیدواریم با تلاش شهرداران مناطق این اقدام پیش رود و این اولین بار است که در تهران با این استراتژی جامع در حال اجرای این طرح هستیم.

صبوری دیلمی با بیان  اینکه یکی از اصلی ترین مسائل در شهر امنیت شهروندان است، گفت: اولویت اصلی شهرداری در حوزه فنی و عمرانی هدایت سیلاب به طور ایمن از شهر تهران و ایمنی مردم شهر تهران است. امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایمنی مردم دربرابر سیلاب و جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در حال هزینه کرد است.

معاون شهردار تهران گفت: شرکت خاکریزآب طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی را خوب پیش می‌برد و امیدواریم بتوانیم آنرا به پایان برسانیم. بیش از ۷۰ درصد طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی به پایان رسیده است و ۳۰ درصد آن مشکل دارد و انجام نشده است البته برای آن برنامه ریزی شده است که این برش ۳۰ درصدی طی مدت ۵ سال جمع آوری شود و طرح جمع آوری آبهای سطحی شهر تهران حداکثر تا سال ۱۴۰۴ نهائی شود.

صبوری دیلمی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت پروژه هایی که قرار بود در سال گذشته به اتمام برسد، از جمله پروژه طغرل، زیرگذر گیشا، استاد معین و غیره که به اتمام نرسید و تعیین تکلیف پروژه ها گفت: پروژه شهید رستگار یک بزرگراه 6 کیلومتری است که عملکرد ویژه‌ای دارد و فاز اول آن افتتاح شد. فاز دوم آن که اتصال تندروها از بزرگراه امام رضا به بزرگراه آزادگان است قرار بود در پایان سال گذشتخه افتتاح شود، اما از آنجایی که نتوانستیم با معارضان پروژه به توافق برسیم و نمی‌خواستیم با اعمال ماده 9 انجام دهیم، با رایزنی تلاش کردیم تا به توافق برسیم که با تعداد زیادی توافق شد و تعداد کمی نیز ماده 9 اعمال شد و در قسمت تندروها تنها دو معارض باقی مانده است و در دو سال آینده می‌توانیم مسیر تندور را از بزرگراه آزادگان به بزرگراه آزادگان اتصال دهیم و فاز دوم پروژه را افتتاح کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: یکی از موضوعات مهم این بوده است که یک سری از اهالی مشیریه درخواست یک زیرگذر داشتند. البته ما یک پل بزرگی را در گوشه دیگری ایجاد کردیم اما ساکنین می خواستند یک اتصال دیگر به صورت زیرگذر برای تردد های محلی ساخته شود. هفته گذشته با شهردار تهران جلسه ای برگزار شد و دستور دادند این کار انجام شود و به نظر می رسد یک ماه کار نیاز داشته باشد. اما به نفع مردم محلی خواهد بود.

دیلمی گفت: به این ترتیب طی سه ماه آینده دیگر کامیونهایی که قصد داشتند از غرب کشور به شرق کشور بروند دیگر وارد تهران نشده و از رینگ کمربندی خارج می شوند.

او درخصوص پروژه بروجردی گفت: سه معارض اصلی و خیلی بزرگ در این پروژه وجود دارد که پروژه را مسدود کرده اند و در رابطه با این سه معارض در جلسه هفته گذشته با شهردار منطقه و شهردار تهران تصمیم گیری و قرار شد این معارضین رفع شود و اگر به موقع انجام شود در پایان سال 99 و یا اوایل سال 1400 می توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

معاون شهردار تهران درخصوص پروژه استاد معین نیز گفت: در این پروژه یک بولوار تقریبا 875 متری به عرض 45 متر در انتهای جنوبی استاد معین از وسط پادگان جی در حال بازگشایی است و شاید تا عید غدیر آماد و در اختیار مردم قرار گیرد که این امر بار ترافیکی بزرگراه آیت الله سعیدی را کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه این بلوار در حال بازگشایی است شاید این توجیه برای دو طرفه شدن زیرگذر استادمعین وجود داشته باشد.

او درباره ورودی زیر گذر گیشا به خیابان گیشا گفت: در طرح قبلی برای این ورودی مشکلات فنی وجود داشت که اشکالات ان برطرف شد. دو گزینه برای این مسیر در نظر گرفته شد؛ یکی اینکه روی چمران دوربرگردانی داشته باشیم و دیگری اینکه به صورت تونل زیرگذری ایجاد کنیم. مراحل نهایی طراحی را در حال گذر داریم و عملیات اجرایی آن احتمالا در مرداد ماه آغازمی شود و به این ترتیب تا پایان سال این زیرگذر هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص ادغام دو معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی و عمرانی گفت: این پیشنهادی بود که توسط شورای شهر ارائه شد و ما هم مثل شما خبرنگاران منتظر هستیم نتیجه‌اش را ببینیم.

او همچنین درخصوص تاثیر کرونا بر فعالیت های عمرانی شهر تهران گفت: در اسفندماه شایعه شد که راه‌ها بسته خواهد شد و تعداد زیادی از استادکاران ما تهران را ترک کردند و تقریبا تمامی کارگاه‌های ما در اسفند تعطیل شد و سپس نیز به طور رسمی در فروردین تعطیلی داشتیم و دو ماه را به طور کامل از دست دادیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در برخی از کارگاه‌های ما هم برخی از کارگران مبتلا به کرونا شدند و همین امر هم باعث شد تا کارگاه‌ها را تعطیل کنیم. فعلا نیز نتوانستیم به دلیل همین بیماری کارگاه‌ها را به سرعت حداکثری برسانیم. اما یک برنامه‌ریزی کردیم و گفتیم اگر کل سال این ویروس وجود داشته باشد باید بتوانیم با این ویروس زندگی کنیم و کار کنیم و کم کم پروژه ها به قوامی که نیاز داشتند می رسند.

صبوری دیلمی درخصوص تامین هزینه های پیمانکاران گفت: سازمان برنامه و بودجه براساس واقعیت‌های موجود هر سه ماه یکبار تغییری را در پیمان با توجه به شرایط موجود اعلام می کند و ما آنرا عیننا در پیمان های شهرداری اعمال می‌کنیم. در نتیجه از انجایی که برای همه کشور دیده شده است،  هزینه‌های کرونا برای پیمانکاران نیز دیده می شود و از این نظر مشکلی با پیمانکاران نداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    دیلمی در مورد نیاز به پیاده رو 100 درصد درست گفته است.