| کد خبر: 216061 |

راه آهن ترانزیتی خواف- هرات پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از راه آهن خواف- هرات در پاییز امسال خبر داد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از راه آهن خواف- هرات در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی در بازدید از بخش برون مرزی راه آهن خواف- هرات گفت: این مسیر ریلی با هدف توسعه ترانزیت ایران با دیگر کشورها، دریاهای آزاد و اروپا و دسترسی ریلی کشور افغانستان به کشورهای همجوار ایران و آب‌های آزاد در جنوب ایران، در پاییز سال‌جاری آماده بهره برداری است.

وی به همراه استاندار هرات از بخش برون مرزی راه‌آهن خواف- هرات بازدید کرد و به منظور اتمام عملیات اجرایی باقی مانده در این بخش ظرف مدت سه ماه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

خطیبی از بهره‌برداری از این محور، در پاییز سال‌جاری خبر داد و گفت: این مسیر ریلی تا ایستگاه روزنک واقع در ۸۰ کیلومتری شهر هرات تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هدف اصلی از این بازدید را رسیدگی به روند عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر از این محور ریلی در خاک کشور افغانستان اعلام کرد و گفت: همزمان با این بازدید عملیات جوشکاری در این بخش نیز آغاز شد.

خطیبی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی این بخش از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنک خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر از مسیر تکمیل شده است و با تحویل یک دستگاه زیرکوب عملیات رلواژ و جوشکاری در باقی مسیر آغاز شده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه ضمن تأکید بر تکمیل عملیات ریل گذاری و جوشکاری محور در خاک ایران ادامه داد: مشکل اصلی ما تکمیل ساختمان ایستگاه در پایانه مرزی شمتیغ است که تلاش می‌شود اجرای آن نیز به برنامه برسد.

وی افزود: در حال حاضر فیبر نوری کل مسیر کشیده شده است و ساختمان‌های ایستگاه شمتیغ نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال ساخت است.

گفتنی است؛ محور خواف- هرات ۲۲۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۰ کیلومتر آن در خاک کشور افغانستان قرار دارد. در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از بخش برون مرزی این مسیر ریلی توسط ایران در حال اجرا است و طراحی و اجرای بخش‌های باقی مانده توسط کشور افغانستان انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.