| کد خبر: 216046 |

ماهان سه پرواز بجنورد را لغو کرد

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد بجنورد در روزهای ۹، ۱۱ و ۱۶ مردادماه جاری لغو شد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد بجنورد در روزهای ۹، ۱۱ و ۱۶ مردادماه جاری لغو شد.

به گزارش تین نیوز، محمدابراهیم قدمگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معمولا پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد به علت کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر لغو می شود.

وی افزود: شرکت آسمان نیز تمامی پروازهای خود را در تیرماه جاری لغو کرده بود که اکنون این شرکت لغو پروازهای خود به این فرودگاه را تا پایان مهرماه امسال تمدید کرده است.

قدمگاهی اظهار داشت: علاوه بر شرکت هواپیمایی آسمان، ایرلاین ماهان نیز به علت مشکلات مختلف در طول هفته یک تا دو برنامه پروازی خود را لغو می کند.

وی گفت: سه شرکت هواپیمایی در هفته ۹ برنامه پروازی بین مرکز خراسان شمالی و تهران دارند اما به علت اینکه برخی از شرکت ها برنامه پروازی را لغو می کنند این میزان به کمتر از ۶ پرواز در هفته می رسد.

۵۳۷ مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال و در شرایط کرونایی با پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش داشت.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.