| کد خبر: 216033 |

شورای راهبری توسعه مدیریت در وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانى وزارت راه و شهرسازى در دیدار با مسئولان استانى از تشکیل شوراى راهبردى توسعه مدیریت در وزارت راه و شهرسازى، خبر داد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانى وزارت راه و شهرسازى در دیدار با مسئولان استانى از تشکیل شوراى راهبردى توسعه مدیریت در وزارت راه و شهرسازى، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه ویدیوکنفرانس اصلاح ساختار سازمانی وزارت راه و شهرسازی به ریاست نعمت‌‌الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی و استان‌ها برگزار شد.

نعمت‌الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه، در شرایط فعلی توسعه منابع انسانی و تحول اداری یک استراتژی خاص است، گفت: ساختار فعلی دارای پیچیدگی، بی‌ثباتی و عدم اطمینان است که نیاز است با اصلاح ساختاری بخشی از مشکلات موجود را حل کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: در راستای اجرای اصل ۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضروری، و همچنین اجرای ماده ۵۳ و تبصره ۳ قانون سال ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمودار و تشکیلات تفصیلی وزارت راه و شهرسازی که از ادغام وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی، و راه و ترابری، عملیاتی و اجرایی شد بنا بر این شد تا اصلاحات ساختاری در دستور کار قرار بگیرد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از بدو ورود خود ۱۰ برنامه پیشنهادی ارایه کرده بود که یکی از آنها اصلاح ساختار سازمانی بود، افزود: هم‌اکنون بخشی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی به عنوان نهاد متولی و حاکمیتی و سیاستگذار، در ستاد وزارتخانه به شکل ملی و در سطح استانی در تمامی استان‌ها عملیاتی و اجرایی شده ، اما به دلیل پراکندگی و عدم تمرکز، مشکلاتی را برای ستاد و استان‌ها ایجاد کرده است.

ترکی تصریح کرد: در رویکردی که برای اصلاح ساختار سازمانی از سوی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی پیشنهاد می شود، نیاز به اصلاح ساختاری ضرورتی اجتناب ناپذیر است. در حال حاضر نیازمند اصلاحاتی هستیم که انعطاف پذیری، هم افزایی و رضایتمندی مردم را مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ساختار وزارت راه و شهرسازی، ساختار پیچیده، بزرگ و با وظایف گسترده‌ای در حوزه عمرانی، فنی، خدماتی و ... است و حجم بالایی از بار عملیات عمرانی کشور برعهده این وزارتخانه است. در حالیکه در عمل و ماهیت کاری چندان سنخیتی با هم ندارند.

ترکی در عین حال بر تشکیل شورای راهبردی توسعه مدیریت در ستاد وزارتخانه راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: کمیته توسعه منابع انسانی وظیفه توانمندسازی نیروهای انسانی و اصلاح ساختار سازمانی را در دستور کار قرار داده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.