| کد خبر: 216032 |

اهمیت برج مراقبت پرواز سیار در عملیاتی کردن فرودگاه‌های کشور

وزیر دفاع گفت: برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل یک محصول پیشرفته و مجهز به فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی است که قیمت تمام شده آن در داخل یک سوم قیمت بین‌المللی آن است.

تین نیوز

وزیر دفاع گفت: برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل یک محصول پیشرفته و مجهز به فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی است که قیمت تمام شده آن در داخل یک سوم قیمت بین‌المللی آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در مراسم رونمایی از برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل با اشاره به این‌که در سال جهش تولید در کنار کمیت و کیفیت در تولید، تنوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت:‌ این تنوع بدان معناست که آنچه مورد نیاز کشور است، باید در سال جهش تولید، ساخته و در اختیار گذاشته شود.

وی افزود: در این خصوص سامانه برج کنترل مراقبت سیار، یکی از این نیازها بوده که در یک سال گذشته شرکت فرودگاه‌های کشور نسبت به آن اعلام نیاز کرد. در همین راستا شرکت صاایران با استناد و اتکا به توانمندی‌هایی که وجود دارد، توانست ظرف مدت یک سال این ایده را با همکاری خود شرکت فرودگاه‌ها به محصولی ارزشمند تبدیل کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که مرتب با حوادثی همچون سیل، آتش‌سوزی، زلزله و حوادث نظامی مواجه است، عملیاتی بودن مستمر فرودگاه‌ها و استفاده از فرودگاه‌های موقت اهمیت بالایی دارد. این سامانه این امکان را می‌دهد که در کشور بتوانیم پایداری عملیات هوایی داشته باشیم.

وی افزود: در این سامانه از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی و ارتباطی استفاده شده که منطبق با استانداردهای بسیار بالای هوایی بین‌المللی است. در این شرایط این امکان به وجود می‌آید که هم در بخش نظامی و هم در بخش غیرنظامی، فرودگاه‌های کشور همواره بتوانند فعال بوده و قادر به انجام عملیات باشند.

حاتمی ادامه داد: این تولید به لحاظ علمی و فناورانه یک دستاورد با ارزش بوده که تنها در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار دارد. همچنین این محصول به لحاظ اقتصادی بسیار با ارزش است چرا که در واقع این سامانه با قیمتی کمتر و حدود یک‌سوم قیمت بین‌المللی آن در دنیا در کشور ساخته شد.

وی تصریح کرد: این تولید صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. با تعداد سامانه‌هایی که تولید می‌شوند و در اختیار قرار می‌گیرند این صرفه جویی حداقل به میزان ۲ میلیون یورو خواهد بود که با توجه به تعداد قابل توجه مورد نیاز، می‌تواند صرفه‌جویی ارزی مهمی را شاهد باشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.