| کد خبر: 216023 |

سیاست گذاری دقیقی در حوزه توسعه بنادر وجود ندارد

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی سیاست گذاری دقیقی در حوزه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید وجود ندارد، این در حالی است که ایران از نظر جغرافیایی و موقعیت توپوگرافی بسیار برجسته است.

تین نیوز

 رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی سیاست گذاری دقیقی در حوزه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید وجود ندارد، این در حالی است که ایران از نظر جغرافیایی و موقعیت توپوگرافی بسیار برجسته است.

به گزارش تین نیوز به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، مجتبی یوسفی  با اشاره به روند توسعه بندر چابهار، گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود که ایران از این گذرگاه می تواند به آبهای آزاد و کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای دسترسی پیدا کند.

سیاست گذاری دقیقی در حوزه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید وجود ندارد

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی سیاست گذاری دقیقی در حوزه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید وجود ندارد، این در حالی است که ایران از نظر جغرافیایی و موقعیت توپوگرافی بسیار برجسته بوده و به نوعی شرق و غرب دنیا را به یکدیگر متصل می کند.

توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید جزء اولویت های نخست کشور محسوب می شود

وی با بیان اینکه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید جزء اولویت های نخست کشور محسوب می شود، افزود: تمام کشورها با تقویت این بخش توانسته اند به درآمدهای چشمگیر دست پیدا کنند.

وی گفت: ما در بندر چابهار موقعیت بسیار خوبی برای ترانزیت و انتقال کالا داریم، این مسئله موجب شده که سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در این بندر ترغیب شوند. البته متأسفانه تاکنون عملکرد سرمایه گذاران خارجی در حوزه تقویت بنادر کشور خوب نبوده است.

یوسفی افزود: نکته قابل توجه این است که آیا ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه بنادر برای توسعه اقتصادی و افزایش درآمدهای کشور استفاده کنیم، قطعا اگر این مسئله محقق نشود، ایران در حوزه بنادر در کشورهای دیگر عقب خواهد افتاد.

وضع موجود در بنادر کشور به ویژه بندر چابهار نسبت به چشم انداز این حوزه، مطلوب نیست

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس افزود: وضع موجود در بنادر کشور به ویژه بندر چابهار نسبت به برنامه ها و چشم انداز این حوزه، مطلوب نیست، از این رو باید در این عرصه سیاست گذاری دقیقی صورت گیرد، البته کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس برنامه دقیقی را برای توسعه بنادر کشور به ویژه بندر چابهار در دستور کار دارد و قطعا در هفته های آتی نشست های متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.