| کد خبر: 216015 |

◄ واکنش انجمن شرکت‌های هواپیمایی به تعرض جنگنده‌های آمریکایی

از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه درخواست داریم با جدیت و قاطعیت موضوع تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در مراجع ذی‌ربط بین المللی پیگیری و پاسخ مناسب و بازدارنده به آمریکایی‌های متجاوز داده شود.

تین نیوز

انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در ارتباط با تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان بیانیه را منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، در بیانیه انجمن شرکت های هواپیمایی آمده است: اقدام هواپیماهای جنگنده آمریکایی در تعرض به پرواز 1152 هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به بیروت در تاریخ دوم تیرماه 1399 مصداق بارز نقض حقوق بین‌الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی، به ویژه مفاد ضمیمه 13 پیمان شیکاگو است وشدیدا محکوم می‌گردد.

بدون شک مراجع بین‌المللی از جمله شورای سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و شورای امنیت سازمان ملل متحد بایستی به وظیفه قانونی خود در جهت حصول اطمینان از بی‌خطری پروازهای مسافری در کلیه مسیرهای پروازی عمل کرده و با اتخاذ تدابیر بازدارنده از تکرار این‌گونه رویدادهای به شدت خطرناک که سلامتی و جان مسافران بی‌گناه را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد اکیداً  جلوگیری کند.

لذا از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه درخواست داریم با جدیت و قاطعیت موضوع تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در مراجع ذی‌ربط بین المللی پیگیری و پاسخ مناسب و بازدارنده به آمریکایی‌های متجاوز داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.