| کد خبر: 216004 |

استاندار قزوین

◄ بانک‌ها در شرایط سخت اقتصادی باید تسهیل‌گری کنند

قزوین| استاندار قزوین با بیان اینکه اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا بانک‌های عامل استان در صورت سخت گیری‌های بی مورد و یا کار کردن خارج از ضوابط اداری اقدام کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، اظهار داشت: بانک‌ها در شرایط سخت اقتصادی باید تسهیل‌گری کنند و مصوبات ابلاغی را به مورد اجرا بگذارند.

تین نیوز

قزوین| استاندار قزوین با بیان اینکه اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا بانک‌های عامل استان در صورت سخت گیری‌های بی مورد و یا کار کردن خارج از ضوابط اداری اقدام کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، اظهار داشت: بانک‌ها در شرایط سخت اقتصادی باید تسهیل‌گری کنند و مصوبات ابلاغی را به مورد اجرا بگذارند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  استاندار قزوین رسیدگی به معیشت مردم را در راس همه امور دانست و گفت: مدیران هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی نباید نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشند و در این رابطه هیچ‌ عذری پذیرفته نخواهد شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه کارگروه اقتصادی استان قزوین با بیان اینکه اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا بانک‌های عامل استان در صورت سخت گیری‌های بی مورد و یا کار کردن خارج از ضوابط اداری اقدام کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، اظهار داشت: بانک‌ها در شرایط سخت اقتصادی باید تسهیل‌گری کنند و مصوبات ابلاغی را به مورد اجرا بگذارند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی نامناسب کنونی، دولت ۷۳۱ میلیارد تومان در قالب ارایه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از این بیماری به استان تخصیص داده تا زندگی آسیب دیدگان از این پدیده تا حدودی التیام یابد، تصریح کرد: این در حالی است که بانک‌ها در ارایه این تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیز هیچ ضامنی نمی‌خواهند و از این رو باید کاری کرد تا تمامی این میزان اعتبار در استان به طور کامل جذب شود.

وی یادآور شد: در حوزه اعتبارات تخصیص داده شده به آسیب دیدگان کرونا در استان، تمامی دستگاه‌های ذیربط به این مساله از امروز باید ورود جدی پیدا کنند و در صورت مواجه شدن با هر ابهامی بلافاصله به مسوول مربوطه و در نهایت به بنده گزارش کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات تخصیصی و وجود ظرفیت‌های مطلوب، شایسته نیست با کارشکنی‌های خود کاری کنیم تا افراد آسیب دیده نتوانند از امکانات در اختیار داده شده از سوی دولت بهره‌مند شوند.

جمالی‌پور با بیان اینکه هیچ کاری مهمتر از اجرای برنامه‌های اقتصادی نیست، افزود: همه ظرفیت‌های استان باید بسیج شوند تا با تقویت این بخش، چرخ سایر حوزه‌ها از جمله کشاورزی، خدماتی، گردشگری و حتی سیاسی را به چرخش درآوریم.

به گفته استاندار قزوین، کار کردن در شرایط سخت و دشوار یعنی ایثار و گذشت، و به همین لحاظ نباید کاری کنیم تا با یک سهل‌انگاری تمامی تلاش‌های صورت گرفته نادیده گرفته شود.

وی یادآور شد: بانک‌ها باید مساله تسهیل‌گری را پیشه کار خود کنند و بانک‌های موفقی که بتوانند خدمات خود را به نحو مطلوب و ساده‌ای در اختیار مردم بگذارند باید مورد تشویق قرار بگیرند.

جمالی‌پور، تلاش‌های صورت گرفته در راه‌اندازی سامانه پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری توسط سازمان امور اقتصادی و دارایی استان قزوین را ستود و تصریح کرد: انجام این مساله کمک بزرگی به سرمایه‌گذارانی است که درصدد سرمایه‌گذاری در استان هستند تا جایی که در گذشته ما شاهد صدور مجوز برای پروژه‌هایی بودیم که حتی ۲۳۲ روز نیز به طول انجامیده در حالی که این مساله در کشورهای توسعه یافته و صنعتی حداکثر سه روز زمان می‌برد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.