| کد خبر: 215994 |

تولید گیت‌های کنترل تردد و دسترسی/ از مترو تا رابو و رادین و رابین

مدیر مرکز ساخت و تولید جهاد دانشگاهی خواجه نصیر با بیان این که این مرکز گیت‌های کنترل تردد خط شش مترو و ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) را تامین کرده است، به بیان توضیحاتی درباره سه محصول جدید این مرکز پرداخت.

تین نیوز

مدیر مرکز ساخت و تولید جهاد دانشگاهی خواجه نصیر با بیان این که این مرکز گیت‌های کنترل تردد خط شش مترو و ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) را تامین کرده است، به بیان توضیحاتی درباره سه محصول جدید این مرکز پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهندس مانی ملک درباره تولید سیستم‌های کنترل تردد و دسترسی مترو در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی گفت:  گیت‌های کنترل تردد مترو در داخل کشور قبلا ساخته شده بود، اما مترو نیاز داشت که ظرفیت تولید بیشتری را ایجاد کند، در نتیجه از ما خواستند تا وارد این عرصه شویم. ما گیت‌ها را مجددا طراحی و بازنگری کردیم و ارتقای کیفیت دادیم. ایرادات محصولات قبلی را بررسی کردیم و سعی کردیم تا جایی که ممکن است در طراحی‌های جدید، ایرادات به حداقل برسد.

وی با بیان در این که این گیت‌ها برای تردد شخص، بار و ویلچر طراحی شده است گفت: نمونه‌ها در اختیار مترو قرار داده، تست شد و مورد استقبال قرار گرفت. گیت‌های ایستگاه فرودگاه امام در خط هشت و کل خط شش متروی تهران، از سوی جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی تامین می‌شود. مذاکراتی نیز پیرامون خطوط دیگر شده است که چون نهایی نیست، نامی از آن ها نمی‌برم.

ملک ادامه داد: خدا را شکر توانستیم محصول قابل قبول و با استانداردهای خاص مترو را وارد بازار کنیم و نیاز کشور را در این حوزه برآورده کنیم. همیشه سعی ما بر این است که محصولی را تولید ‌کنیم که کیفیت خوبی داشته باشد. تاکنون چهار ایستگاه خط شش هم زیر بار رفته و مسافرگیری کرده است.

مدیر مرکز ساخت و تولید جهاد دانشگاهی خواجه نصیر درباره دیگر فعالیت‌های این مرکز در راستای ساخت سیستم‌های کنترل تردد گفت: علاوه بر مترو، ما گیت‌های دیگری را نیز طراحی می کنیم که خارج از مترو استفاده می‌شوند. گیت‌هایی که در سازمان‌ها، ادارات و وزارتخانه ها به کار گرفته می‌شوند و استاندارد مربوط به خود را دارند. حدود ۱۳ مدل گیت در این حوزه طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد:  سال گذشته موفق شدیم سه محصول جدید را وارد بازار کنیم. رابین، رابو و رادین که هر سه، اسامی کاملا ایرانی دارند. مشابه این سه محصول را حتی در میان محصولات خارجی هم نداریم. محصول رابو، یک گیت کاملا هوشمند است که حضور عابر را تشخیص می‌دهد و مسیر را با علائم نورانی و صدا مشخص می‌کند. مجهز به دستگاه تشخیص‌دهنده زلزله است و می‌تواند موج زلزله را چند ثانیه قبل از وقوع شناسایی و در را باز نموده و آژیر مربوط به سازمان جهانی زلزله را پخش کند. به گیت رابین و رادین نیز قابلیت‌های مشابهی اضافه شده است. گیت رادین، گیتی فلزی و تماما استیل برای محیط‌های صنعتی پر تردد است اما در طراحی گیت رابین و رابو سعی شده تا از معیارهای زیبایی‌شناسی بیشتری استفاده شود.   

ملک در پایان بیان کرد: رمز پایداری جهاد دانشگاهی در چهل سال گذشته، متکی بودن به دانش بومی است. جهاد دانشگاهی سعی کرده تا وابستگی به خارج از مجموعه‌ی خود را به حداقل برساند. این نهاد تلاش کرده است در داخل مجموعه خود، خودکفایی صنعتی و اجرایی و دانش فنی ایجاد کند. علاوه بر آن، جهاد دانشگاهی سعی کرده است فناوری‌های جدید را وارد این سازمان کند.

او  همچنین تاکید کرد: در مرکز ساخت و تولید، هیچ گاه قیمت تمام شده را بر کیفیت محصول ارجح نمی‌دانیم.

به گفته‌ی وی قرار است امسال نیز محصول جدیدی در حوزه گیت‌های کنترل تردد  به نام هیرو  وارد بازار شود .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.