| کد خبر: 215968 |

◄ بهره برداری از ۵۰ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۶۹ میلیارد تومان

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و در چهارمین مرحله امسال، ۵۰ دستگاه واگن باری نو و لکوموتیو به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

تین نیوز

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و در چهارمین مرحله امسال، ۵۰ دستگاه واگن باری نو و لکوموتیو به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز، با بهره برداری از این واگن های باری و لکوموتیو در مجموع در چهار ماهه نخست امسال ۲۵۹  دستگاه انواع واگن مسافری، باری و لکوموتیو به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان در حوزه ریلی کشور به بهره برداری رسیده است.

در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده و با بهره برداری از این ۲۵۹ دستگاه ناوگان ریلی در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع تولید ناوگان ریلی در کشور ۴۸ درصد رشد داشته است.

در این مرحله ۴۹ دستگاه واگن باری نو در شرکت های واگن سازی پارس و واگن سازی کوثر تولید شده و یک دستگاه لکوموتیو نیز در شرکت مپنا لکوموتیو پس از بازسازی کامل وارد خطوط ریلی کشور شد.

بر این اساس در مرحله نخست امسال و در فروردین ماه سال جاری، ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان، در مرحله سوم ۶۵ دستگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان و در مرحله چهارم امسال ۵۰ دستگاه ناوگان دیگر به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری، در مجموع ۲۵۹ دستگاه ناوگان به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد شبکه ریلی کشور شده است.

گفتنی است، در راستای توسعه ناوگان ریلی سال گذشته با برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در سه مرحله ۷۷۸ دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن مسافری و باری به ارزش ۱۲۷۰ میلیارد تومان وارد خطوط ریلی کشور شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.