| کد خبر: 215933 |

نماینده مجلس: جاده‌های خوروبیابانک فرسوده و حادثه آفرین است

نماینده مردم نایین و خور وبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان وضعیت مناسبی ندارد و علاوه بر فرسوده بودن حادثه آفرین نیز هست.

تین نیوز

نماینده مردم نایین و خور وبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان وضعیت مناسبی ندارد و علاوه بر فرسوده بودن حادثه آفرین نیز هست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، الهام آزاد روز یکشنبه در جمع مردم روستاهای بخش مرکزی خور و بیابانک از وضعیت جاده‌های این شهرستان انتقاد کرد و افزود: این شهرستان حتی یک کیلومتر جاده ۲ بانده ندارد و دو طرفه بودن آن حادثه آفرین است.

نماینده مردم نایین  خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند با پیگیری نمایندگان ادوار گذشته اقدام‌هایی برای بهسازی و ۲ بانده کردن جاده‌های این شهرستان صورت گرفته؛ اما نیازمند توجه ویژه دولت و تامین اعتبار ملی است و این مهم را با جدیت دنبال کرده‌ایم و پیگیر حل آن هستیم.

وی گفت: برای بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که در مرحله اول ۷۵ میلیارد ریال آن جذب شد.

آزاد افزود: تلاش خواهیم کرد اعتبار لازم برای پروژه‌های اولویت دار شهرستان به ویژه راه، آب، و طرح‌های نیمه تمام ورزشی جذب شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: کم کاری مسوولان در انجام بررسی مشکلات مردم قابل قبول نیست و باید پاسخگوی مردم باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: انجام کارهای روزمره از سوی دستگاه‌های اجرایی سبب ایجاد تحول در شهرستان نمی‌شود و انتظار از مدیران شهرستان این است که تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم انجام دهند.

رییس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران نباید به پشت میز نشینی اکتفا کنند و باید با بازدید از مناطق مختلف شهرستان و حضور در بین مردم از مشکلات آنها آگاه شوند.

آزاد با اشاره به تاکید  رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد جهش تولید بیان داشت: اعتبارات با دید تحقق پروژه‌های تاثیرگذار در جهش تولید، توزیع خواهد شد.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: روستاهای خور و بیابانک با ۳۰ درصد جمعیت شهرستان، قابلیت توسعه در زمینه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، مواد معدنی و توسعه گردشگری است که حمایت از تولید و تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان و روستاییان  نقش بسزایی در تولید و مهاجرت پذیری دارد.

به منظور پیگیری مسائل و مشکلات بخش مرکزی خور و بیابانک نماینده مجلس و جمعی از مدیران دستگاه های خدمات رسان در نشستی با اهالی روستاهای بیاضه، خنج، هفتومان، حسین آباد، بازیاب، مهرجان، مصر و فرحزاد مشکلات مردم را مورد بررسی قراردادند.

گازرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی، کمبودنیروی انسانی ادارات، اختصاص تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان، تامین اعتبار برای تکمیل و راه اندازی سالن ورزشی و خانه‌های ورزش روستایی، احداث باغ بانوان در روستاها، واگذاری زمین مسکن به جوانان و واحدهای تولیدی، رفع آنتن دهی موبایل در نقاط کور روستایی و تقویت اینترنت در روستاهای گردشگری، اجرای طرح فاضلاب و راه اندازی اورژانس بین راهی در روستاهای جنوبی، بهسازی راه‌های بین مزارع و کیفیت بخشی آب بهداشتی و اختصاص اعتبار لازم برای آسفالت جاده های روستایی از مشکلات و خواسته های مردمی بود که در این نشست مطرح شد.

شهرستان خوروبیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

همچنین  نماینده مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی به دیدار با خانواده شهید سید غلامحسین موسوی از شهدای هشت سال دفاع مقدس روستای بیاضه رفت وگفت:  امروز به برکت خون شهدا و ایثار خانواده معظم آنان، ایران اسلامی از عزت و اقتداری بی بدیل درمنطقه برخوردار است.

آزاد افزود: امروز مسوولان و مدیران باید با اتحاد و کار و تلاش در جهت خدمت به مردم حرکت کنند چرا که هدف شهدا خدمت بی منت به مردم بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب مدیون فداکاری خانواده شهداست و والدین شهدا با تمام از خود گذشتگی ثمره زندگی خود را برای دفاع از کشور تقدیم اسلام و  انقلاب کردند.

شهرستان خور و بیابانک ۱۱۹ شهید، ۱۷۵ جانباز و ۹ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.