| کد خبر: 215896 |

راه آهن ایران و عراق در ابتدا مسافر جابجا می کند

وزیر حمل و نقل عراق گفت: طرح اتصال ریلی میان ایران و عراق برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت بلکه در ابتدا فقط برای جابجایی مسافر خواهد بود.

تین نیوز

وزیر حمل و نقل عراق گفت: طرح اتصال ریلی میان ایران و عراق برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت بلکه در ابتدا فقط برای جابجایی مسافر خواهد بود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، ناصر حسین  افزود: این طرح از استان های بصره، ذی قار، میسان، المثنی عبور خواهد کرد و همه استان ها از آن بهره مند خواهند شد.    

وی تاکید کرد که این طرح ابتدا به صورت تجاری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و در حال حاضر مطالعاتی در باره تاثیر این اتصال ریلی بر بنادر عراق و میزان رونق بنادر ایران، جریان دارد و طرح در وزارتخانه های بازرگانی، برنامه ریزی، حمل و نقل و امور خارجه بررسی و سپس در باره استفاده تجاری آن، تصمیم گیری خواهد شد.    

مقام عراقی افزود: یک طرح قدیمی در این وزارتخانه وجود دارد که از شلمچه تا بصره به طول ۳۲ کیلومتر امتداد می یابد و از برخی مناطق مین گذاری شده عبور می کند.   

  وی همچنین با یادآوری برخی توافق ها میان دو کشور به احداث پلی یک کیلومتری بر روی اروند رود از سوی ایران اشاره کرد.    

پروژه اتصال راه‌آهن خرمشهر به شلمچه (به طول ۱۷ کیلومتر) در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید و ادامه آن تا شهر بصره به طول ٣٣ کیلومتر در خاک عراق باقی مانده است که به دلایل مختلف از جمله حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی، در داخل عراق با وقفه همراه بوده است.     همزمان با تکمیل ٣٣ کیلومتر خط باقیمانده، راه آهن خرمشهر به خط سراسری عراق متصل خواهد شد و از این مسیر جریان بزرگ تبادلات تجاری و جابه‌جایی مسافر از ایران برقرار می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.