| کد خبر: 215794 |

متصدیان حمل و نقل شرکت‌های تولیدکننده مواد خطرناک آموزش می بینند

به منظور پیشگیری از وقوع حوادث، متصدیان حمل و نقل شرکت‌های تولیدکننده این مواد آموزش خواهند دید.

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث، متصدیان حمل و نقل شرکت‌های تولیدکننده این مواد آموزش خواهند دید.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا معایری‌پور پیش از ظهر سه شنبه در اولین جلسه تیم بازرسی مشترک حمل مواد خطرناک که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شد اظهار کرد: تشکیل این تیم بازرسی از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوده و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیریت بحران استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، پلیس راه، آتش نشانی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

معیری پور ادامه داد: در نخستین نشست این تیم که در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین برگزار شد با توجه به اهمیت موضوع و قرارگیری استان قزوین در موقعیت جغرافیایی خاص و فعالیت شرکت‌های متعدد حمل و نقل مواد خطرناک و سوختی در این استان قرار شد در راستای رعایت آئین نامه بارگیری و جابجایی مواد خطرناک از مبدا در خصوص آموزش متصدیان حمل و نقل این گروه از شرکت‌ها هماهنگی‌های لازم از طریق مدیریت بحران استانداری قزوین صورت گیرد.

این مسئول یادآور شد: اعضای این تیم بازرسی با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و طبق برنامه زمانبندی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شرکت‌های تولیدی مواد خطرناک و وضعیت ناوگان، رانندگان و اسناد حمل و نقلی به صورت دوره‌ای بازدید خواهند کرد.

معیری پور اظهار داشت: در این آموزش‌ها تلاش می‌شود فعالان حمل مواد خطرناک در جاده‌ها با مواردی چون انواع مواد خطرناک و شناسایی آن، قوانین حمل مواد خطرناک و مدیریت و ایمنی جاده برای کاهش حوادث آشنا شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: حوادث ناشی از تردد ناوگان حمل مواد خطرناک در جاده‌ها به ویژه داخل تونل‌ها، علاوه بر تبعات سنگین و جبران ناپذیر جانی و زیرساختی و اخلال در جریان ترافیک موجب سختی دسترسی و امدادرسانی در زمان حادثه می‌شود از این رو اتخاذ تصمیمات و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.