| کد خبر: 215769 |

◄ آخرین جزییات درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ نرخ 12 درصد در صورت توانایی بازپرداخت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اصل و سود وام ودیعه مسکن به صورت ماهانه را داشته باشند می توانند به انتخاب خود این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

تین نیوز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اصل و سود وام ودیعه مسکن به صورت ماهانه را داشته باشند می توانند به انتخاب خود این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی به بیان نکاتی درخصوص وام ودیعه مسکن پرداخت و نوشت:

1- این وام « ودیعه مسکن »نیست. بلکه، « کمک ودیعه مسکن » است.هدف؛کمک به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعهٔ اجاره های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر درسال جاری می باشد.

2-با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران وکنترل آثارشیوع کرونا برای سیستم بانکی(حداکثر 75هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از 20 هزار میلیارد تومان با نرخ 13درصد،آن هم با موکول کردن بر گرداندن اصل وام به پایان دوره یک ساله،با درنظر گرفتن سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

3-افرادی که باتأئید وزارت راه وشهر سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند ، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، توانایی پرداخت اصل وسود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، میتوانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط 30 ماهه ونرخ 12درصد دریافت کنند.

4- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثارکرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانکها نزدبانک مرکزی ودر جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سودآن بوده است.بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای کمک به اقشارکم درآمد و آسیب پذیر ، تمام تلاش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز کرده است.

5-جامعه هدف این طرح،اقشارکم درآمد و آسیب پذیر جامعه است  ازکلیه بانکها میخواهم درکنار تلاش خود برای تأمین مالی واحدهای تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18درصد) وام کمک ودیعه مسکن پرداخت کرده و اولویت لازم را به آن بدهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.