| کد خبر: 215750 |

طرح ابرار در خراسان رضوی ۳۹ درصد پیشرفت دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برنامه بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی موسوم به طرح "ابرار" در این استان ۳۹ درصد پیشرفت دارد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برنامه بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی موسوم به طرح "ابرار" در این استان ۳۹ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری افزود: آسفالت و بهسازی راه‌های یاد شده در این طرح ملی با استفاده از ماشین آلات راهسازی ادارات شهرستانی، ساخت و تکمیل ابنیه فنی راه با مشارکت مردم و آسفالت جاده ها نیز توسط راهداری و پیمانکاران انجام می شود.

وی ادامه داد: آسفالت ۱۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در این چارچوب به راهداری ابلاغ شده است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن آسفالت شده و زیرسازی ۹۰ کیلومتر نیز به اتمام رسیده است که در مجموع پیشرفت ۳۹ درصدی طرح را به دنبال دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی زمان آغاز طرح ابرار را از سال ۹۸ همزمان با واگذاری راههای روستایی به راهداری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که هفت هزار و ۷۵۰ کیلومتر آن آسفالت شده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم با اجرای طرح ابرار این میزان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حالی که طی سالهای قبل ۸۹ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار به راه آسفالته دسترسی داشتند اکنون این رقم به ۹۵.۵ درصد افزایش یافته است.

خراسان رضوی با مساحت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار)، معادل هفت درصد مساحت کل کشور وسعت دارد. این استان شامل ۳۰ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستاست.  

همچنین خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر جاده بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پارسال در پی واگذاری ساخت راههای روستایی به این سازمان، اعلام کرد: در اجرای "طرح ملی ابرار" ۲ هزار کیلومتر راه‌ روستایی تا پایان سال ۱۳۹۸ و سه هزار کیلومتر دیگر تا پایان سال ۱۳۹۹ در کشور ساخته می‌شود.

اجرای بیشترین پروژه‌های طرح ملی ابرار متعلق به استان‌های کم‌برخوردار یا دارای کمترین راه‌ روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.