| کد خبر: 215747 |

وزیر کشور

◄ ابراز خرسندی وزیر کشور از کاهش ۳ و نیم درصدی بیکاری استان سیستان و بلوچستان

وزیر کشو استمرار و تقویت نگاه بدون هرگونه تبعیض به همه مردم استان را وظیفه همه اجزای حکومت بر شمرد.

تین نیوز

زاهدان| وزیر کشو در دیدار با اعضای شورای راهبردی سیستان و بلوچستان با یادآوری توجه وزارت کشور به اقشار، اقوام و پیروان مذاهب در سیستان و بلوچستان، استمرار و تقویت نگاه بدون هرگونه تبعیض به همه مردم استان را وظیفه همه اجزای حکومت بر شمرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیر کل اطلاعات، فرمانده انتظامی و فرمانده ارشد سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز ۳۱ تیرماه در محل وزارت کشور با دکتر رحمانی فضلی دیدار کردند.

در این دیدار وزیر کشور با اشاره به شرایط استان سیستان و بلوچستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مرور خدمات و تلاش های ارائه شده در این استان در ۴ دهه استقرارجمهوری اسلامی، تصریح کرد: شرایط سیستان و بلوچستان، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست اما تحول اساسی منوط به رفع موانع توسعه متوازن مناطق مختلف کشور است.

رئیس شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در همین زمینه کارکرد غیر سازنده نظامات متمرکز اداری و بودجه ریزی شکل گرفته در ایران از قبل از انقلاب را که مانع اصلی توجه مؤثر به مناطق مختلف کشور و ظرفیت های این مناطق است تشریح و ابراز امیدواری کرد زمینه تحول در این عرصه فراهم شود.

وزیر کشور بازتولید مستمر سیکل معیوب جمعیت بیشتر، بودجه بیشتر و فعالیت بیشتر را که منجر به تجمیع ثروت و منابع در نقاط محدودی از کشور شده است، زائیده استقرار همین نظامات غلط اداری، پولی بانکی و بودجه ریزی در بیش از ۷۰ سال اخیر در ایران بر شمرد و تأکیدات مکرر رهبر انقلاب در جهت اصلاح نظام بودجه کشور را برای رفع همین مشکل مهم توصیف کرد.

وزیر کشور در جمع بندی این فراز از مطالب خود تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه دولت ها و بخصوص در سال های اخیر با حمایت های شخص مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، خدمات شایان توجهی در سیستان و بلوچستان ارائه شده که کاهش ۳ و نیم درصدی نرخ بیکاری استان، توسعه گازرسانی به استان، توسعه مؤثر بندر چابهار، گسترش راه های مواصلاتی از بزرگراه های مختلف تا راه آهن، احداث نیروگاه بادی، احداث فرودگاه در آستانه بهره برداری سراوان، فعال سازی واحدهای کشتارگاهی برای تأمین امنیت غذایی استان، نوسازی مدارس، تسریع در اجرای راه آهن چابهار- زاهدان، پیگیری اتصال پایانه مرزی ریمدان به شبکه ریلی در چابهار، اجرای طرح های مقابله با آفت های کشاورزی، احیای بافت بلوچ و بهره برداری از ۳۲ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری جامع کشاورزی سیستان، از مظاهر آن است اما اثر بخشی این اقدامات برای رفع نابرابری های گسترده موجود، در گرو تحول اساسی در منظومه نظامات اداره امور با رویکرد توجه به ظرفیت های همه مناطق کشور و عبور از بخش نگری و سنت های تمرکزگرایانه است.

دکتر رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان ارشد استان سیستان و بلوچستان به نقش مؤثر آیت ا... مهامی نماینده ولی فقیه در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد با استمرار نگاه همدلانه و همگرایانه وی، اثرگذاری در جلب توجهات اقشار مختلف مردم افزایش یابد.

دکتر رحمانی فضلی همچنین به شرایط بسیار خوب و منسجم مدیریت در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان شناخت خوبی نسبت به منطقه دارد و ضمن حُسن تعامل با ظرفیت های مختلف استان، در جهت خدمت به مردم، اجرای سیاست های کشور و بهبود شرایط استان، با همکاری معاونین و مدیران استان تلاش می‌کند.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به نقش بنیادین مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی و دوران تثبیت و استقرار جمهوری اسلامی از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا کنون گفت: دشواری های معیشتی در فراز و فرود تحولات انقلاب که علاوه بر واقعیت های اقتصاد و مدیریت داخلی، استمرار دشمنی های نظام سلطه با استقلال و عزت مردم و کشور ایران منشأ مهم آن است، نارضایتی های گروه های مختلف مردم را در مقاطع مختلفی در پی داشته است اما در جمهوری اسلامی جدایی بنیادین بین مردم و حکومت وجود ندارد.

وزیر کشور ادامه داد: در شرایط فعلی که در اوج تحریم های ظالمانه قدرت های شیطانی دنیا و ظهور آثار آن بر سفره خانواده ها هستیم، به طور کاملاً طبیعی احساس نارضایتی در مردم و همزمان امید مردم برای بهبود اوضاع موضوعیت دارد، اما در عین حال آحاد مردم شریف ایران، مخالفتی با انقلاب، منافع ملی، ارزش های اسلامی و صیانت از وطن عزیزمان ایران ندارند و از امنیت کشور دفاع و حراست می کنند.

رئیس شورای امنیت کشور در همین زمینه با اشاره به استقرار امنیت کامل در همه ابعاد و در همه مناطق سیستان و بلوچستان، تاب آوری مردم این استان را شایسته تقدیر بر شمرد و از نقش آفرینی شایسته مردم نجیب و شریف استان سیستان و بلوچستان در همه حوادث و مقاطع مختلف پس از انقلاب از جمله در تقویت ثبات و آرامش در حوادث سال های ۹۶ و ۹۸ تقدیر کرد.

جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار، با اشاره به گزارش معاون اقتصادی وزارت کشور درخصوص روند تدوین و اجرای اسناد محرومیت زدائی و توسعه از مناطق مختلف سیستان و بلوچستان، تلاش های انجام شده در این عرصه را بر خواسته از رویکرد خاص وزارت کشور به سیستان و بلوچستان و حتی در قالب تبعیض مثبت نسبت به این استان بر شمرد و گفت: برای تحقق این دو سند که با تلاش های فراوان تنظیم و پس از تایید رئیس جمهور به ۲۴ وزارتخانه و دستگاه اجرایی ابلاغ شده است و علیرغم شرایط فعلی کشور و محدودیت های اعتباری از پیشرفت قابل قبولی برخوردار می باشد، تاکید نمود که مدیران هر یک از دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند که تکالیف و مأموریت های دستگاه متبوع خود را در اجرای این دو سند و همچنین استفاده از ظرفیت ها ، مشوق ها و تسهیلات پیش بینی شده برای سرمایه گذاری در استان‌ سیستان وبلوچستان، را بعنوان یکی از ۹ استان مشمول شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب ، مجدانه پیگیری کنند.

جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور در فراز دیگری از سخنان خود به تلاش های انجام شده برای مدیریت حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: حرکت در جهت رفع مشکل حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان یکی از ۴ اولویت اصلی کشور در این عرصه است.

وزیر کشور ضمن مرور گزارش ارائه شده از سوی رئیس سازمان امور اجتماعی در همین زمینه، اصل محوری جلب مشارکت خود مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی را رویکرد اصلی وزارت کشور در توجه به استان سیستان و بلوچستان بر شمرد و در عین حال از اختصاص بیشترین اعتبارات اجتماعی در اختیار وزارت کشور در این مدت به سیستان و بلوچستان خبر داد.

وزیر کشو با یادآوری توجه وزارت کشور به اقشار، اقوام و پیروان مذاهب در سیستان و بلوچستان، استمرار و تقویت نگاه بدون هرگونه تبعیض به همه مردم استان را وظیفه همه اجزای حکومت بر شمرد و با اشاره به گزارش معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در این سال ها در تعیین مدیران سطوح مختلف سیاسی استان، همین نگاه مورد توجه بوده است.

دکتر رحمانی فضلی در همین زمینه با تأکید بر اینکه رویکرد همه ما با هر نگاه و سلیقه و گرایش باید تقویت منافع ملی باشد، تصریح کرد: هر نوع نگاه سیاسی منفعت طلبانه به اقشار یا مذاهب، خیانت به ایران و محکوم است.

وزیر کشور در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد که فرصتی برای سفر مجدد وی به استان سیستان و بلوچستان فراهم شود.

در آغاز این دیدار، آیت ا... مهامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مدیران ارشد حاضر در نشست، با ارائه گزارش هایی از شرایط استان، دیدگاه های خود برای ادامه روند توسعه استان را مطرح کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.