| کد خبر: 215745 |

رئیس علوم پزشکی قزوین خبر داد

◄ استان قزوین در وضعیت هشدار قرارگرفت

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا وضعیت استان قزوین در شرایط هشدار و آستانه قرمز شدن قرار گرفت.

تین نیوز

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا وضعیت استان قزوین در شرایط هشدار و آستانه قرمز شدن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا وضعیت شهرهای استان در حال نزدیک شدن به شرایط قرمز است.

وی افزود: روز گذشته ۵۶ بیمار جدید به مبتلایان اضافه شد و تعداد افراد بستری نیز به ۳۷۰ نفر رسید که در بیمارستان بوعلی سینا تعداد ۱۵۲ بیمار بستری شدند.

نامدار تصریح کرد: تعداد فوتی‌های استان نیز ۳۵۹ نفر شده که امروز نیز ۳ فوتی جدید به این آمار اضافه شد.

وی تصریح کرد: سیر بیماران در مراکز درمانی بوعلی و شفا صعودی است و تخت بوعلی تکمیل شده و افزایش بیماران از نیمه خرداد و تیر ماه رشد صعودی داشته که دیروز به ۲۷۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در این ایام پذیرش جدید هم اضافه شده و در حال حاضر شهرهای قزوین تاکستان. البرز. بویین زهرا، آبیک و آوج به ترتیب بیشترین مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

نامدار افزود: شهرستان قزوین در نیمه دوم تیر ماه در وضعیت نارنجی به سمت قرمز است و چون شهرهای اطراف ما از جمله طارم، لوشان و منجیل قرمز است، ما نیز نگران تأثیر پذیری از این شهرها هستیم.

وی گفت: شهرستان بویبن زهرا هم در وضعیت نارنجی است و چون شهر اشتهارد قرمز شده و با این شهر مراوده جمعیتی وجود دارد نگران قرمز شدن این شهر نیز هستیم.

نامدار اظهار داشت: شهر تاکستان هم امروز نارنجی است و چون استان زنجان قرمز شده امکان قرمز شدن این شهرستان هم محتمل است.

وی گفت: شهرستان البرز در شرایط زرد و آوج و آبیک سفید هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: برای پیشگیری از قرمز شدن وضعیت استان درخواست می‌کنیم همه شهروندان از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در جشن عروسی و ترحیم شرکت نکنند.

وی بیان کرد: پر رنگ شدن نقش دهیاری‌ها، بخشداری و شوراها برای اطلاع رسانی در مناطق مختلف، تمدید فعالیت مجامع تشکل‌های کارگری، اجازه به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی برای آزمایش پی سی آر، تمدید استفاده از هتل ورزش برای نقاهتگاه و تأمین ماسک برای افراد کم درآمد از نکات مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.