| کد خبر: 215714 |

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان متخصان ایرانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برلزوم تقویت و تعمیق تعاملات بین دستگاه‌های همکار با التزام عملی به شعار جهش تولید تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برلزوم تقویت و تعمیق تعاملات بین دستگاه‌های همکار با التزام عملی به شعار جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی رضا محمدی کرجی ران در دیدار با حمید رضائیان اصل مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مجموعه‌های داخلی در زمینه ساخت و تعمیر کشتی با تکیه بر توان و دانش ایرانی اشاره کرد و اظهارداشت: ضرورت انجام مطالعه در ارتباط با علل و عوامل ساخت و تعمیرات کشتی‌های خارج از کشور و تدوین یک برنامه نظام مند به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه‌های توانمند داخلی می‌تواند کمک شایانی به حفظ و گسترش اشتغال مولد در شرایط موجود نماید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تمام تلاش مجموعه سازمان بنادر بر این است تا بتواند علاوه بر انجام وظایف حاکمیتی خود که تسهیل تجارت دریایی و ایجاد بستر مناسب مبادلات بین‌المللی در دریاها است، با التزام به شعار جهش تولید، نیازهای دریایی و بندری خود را با تکیه بر توان داخلی تا جایی که امکان دارد از مجموعه‌های داخلی تأمین نماید.

حمید رضائیان اصل مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب علی رضا محمدی کرجی ران به سمت مدیر کلی بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان ظرفیت‌ها موجود در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی گفت: این منطقه ویژه در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۰۰ هکتار ایجاد شده که ۵۲۰۰ نفر نیروی متخصص و کارگری در آن مشغول فعالیت می‌باشند.

رضائیان اذعان داشت: این مجتمع یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.

وی افزود: اقدامات بزرگ و غرورآفرینی نظیر اجرای پروژه‌های فازهای ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۲ پارس جنوبی ماحصل سال‌ها تحقیق و پژوهش متخصصان ایرانی بوده که در این مجموعه ساخته و به محل منتقل شده است.

این مقام مسئول ساخت کشتی ایران کاشان، کشتی شهر کرد و کشتی ایران اراک و همچنین تعمیرات ادواری و اساسی نفتکش‌های کوچک و مگاسایز در مجتمع کشتی سازی را برگرفته از توان متخصصان این مجموعه دانست و از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود جهت تداوم همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی در زمینه‌های ساخت و تعمیر شناورها سخن به میان آورد.

گفتنی است؛ همجواری مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ساخت انواع شناورها مورد نیاز خدماتی بندر و تعمیرات شناورهای مختلف زمینه‌های بوده که از گذشته تاکنون در قالب توافق نامه‌های همکاری بین مجموعه کشتی سازی و سازمان بنادر و دریانوردی به انجام رسیده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.