| کد خبر: 215704 |

فرمانده قرارگاه خاتم النبیا

◄ 1700کیلومتر ریل راه آهن درحال احداث

قزوین| فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: بیشتر پروژه‌های قرارگاه در حوزه زیرساخت‌ها و زیربنایی است و با اجرای ۸۱ پروژه ملی که قابلیت تکمیل شدن تا خرداد ماه سال آینده را دارد حدود ۱۷۰۰ کیلومتر ریل راه آهن، ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه، حدود ۴۰ کیلومتر مترو، یک میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی آب در سدها و ۱۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال نفت، آب و گاز اجرا خواهد شد.

تین نیوز

قزوین|فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: بیشتر پروژه‌های قرارگاه در حوزه زیرساخت‌ها و زیربنایی است و با اجرای ۸۱ پروژه ملی که قابلیت تکمیل شدن تا خرداد ماه سال آینده را دارد حدود ۱۷۰۰ کیلومتر ریل راه آهن، ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه، حدود ۴۰ کیلومتر مترو، یک میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی آب در سدها و ۱۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال نفت، آب و گاز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید محمد در سفر یک روزه به استان قزوین در حاشیه بازدید از پروژه قزوین، الموت به تنکابن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه از کارهای بسیار مهم و تأثیرگذار ارتباطی است که تاکنون ۴۰ کیلومتر آماده مسیر شده و مابقی نیز در حال تکمیل شدن است.

وی بیان کرد: فاز اول این طرح به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر این منابع تأمین شود تا در نیمه اول سال آینده می‌توانیم فاز اول را آماده بهره برداری کنیم.

محمد تصریح کرد: امسال حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر مسیر در حال آسفالت است که در چند ماه آِینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید و بخشی که در محدوده مازندران قرار دارد در مجموع ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت و به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل شدن نیاز دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یادآور شد: به لحاظ زیست محیطی این پروژه را می‌توانیم به دو بخش تقسیم کنیم که در استان قزوین بیشتر طرح‌ها ایجاد کانال‌های ارتباطی و تردد برای حیات وحش است و در محدوده استان مازندران موضوع زیست محیطی جنگل‌ها مطرح شده که در استان قزوین خوشبختانه مسائل زیست محیطی و طراحی‌های آن انجام شده و ۵ گالری برای عبور حیات وحش طراحی شده در حال حاضر دو گالری آماده شده و مابقی نیز تکمیل خواهد شد تا چالش‌ها و دغدغه‌های زیست محیطی در استان قزوین برطرف شود.

محمد افزود: اما در استان مازندران با توجه به عبور جاده از مسیر جنگل‌ها طرح تغییر کرده و نقشه‌ها در حال بازنگری و تغییراتی دیگری است و در محدوده عبور جاده از کنار جنگل‌ها امیدواریم مشکلات زیست محیطی به حداقل برسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار داشت: برای سال آینده با توجه به وضعیت بودجه پیشنهادی که تنظیم کرده ایم و بر اساس خدماتی که به دولت داده شده آمادگی داریم ۸۱ پروژه مهم و تأثیرگذار و عمرانی را در سطح کشور به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی پیشنهاد اجرای کار به صورت تهاتر داده ایم تا با تأمین نفت پروژه‌ها را تکمیل کنیم که طرح‌های یاد شده به سازمان برنامه بودجه و مجلس شورای اسلامی داده شده و در حال بررسی است و در صورت تعیین تکلیف نهایی، نحوه تأمین منابع مالی می‌توانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

محمد گفت: البته پروژه‌های ما در حال حاضر فعال است و بخشی از آن در چهار ماه امسال افتتاح شده و در حال تکمیل برخی طرح‌ها هستیم که اخیراً خط انتقال آب شیراز و بخشی از راه هراز افتتاح شد.

وی اظهار داشت: به طور میانگین هر هفته یک افتتاحیه داریم اما برای اینکه ۸۱ پروژه قابلیت اجرا داشته باشد به یک طرح تحولی نیاز داریم که پیشنهاد ما استفاده از دارایی‌های غیر مولد دولت و تهاتر است.

محمد اضافه کرد: بیشتر پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در راستای توسعه زیرساخت‌ها است و پروژه‌های روستایی راه، مدارس، پل و خانه‌های بهداشت را با منابع داخلی قرارگاه در هم جواری پروژه‌های طرح‌های این قرارگاه انجام می‌دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.