| کد خبر: 215690 |

فقط ۳۰ بویینگ ۷۴۷ مسافری فعال است

در حال حاضر به دلیل وضعیت فعلی هواپیمایی جهانی تنها ۳۰ بوئینگ ۷۴۷ مسافری فعال هستند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ملکه آسمان را در کنار هواپیماهای چهار موتوره دیگر مانند Airbus A۳۴۰ و Airbus A۳۸۰ قرار داده اند.

تین نیوز

در حال حاضر به دلیل وضعیت فعلی هواپیمایی جهانی تنها ۳۰ بوئینگ ۷۴۷ مسافری فعال هستند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ملکه آسمان را در کنار هواپیماهای چهار موتوره دیگر مانند Airbus A۳۴۰ و Airbus A۳۸۰ قرار داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سیمپل فلایینگ» نوشت: در شرایط شیوع ویروس همه گیر کوید ۱۹ صنعت هواپیمایی متزلزل شده است. برخی خطوط هوایی مجبور شده‌اند خدمات خود را به‌‌طور کامل متوقف کنند، بسیاری از خطوط هوایی در حال اعزام هواپیما به آشیانه برای زمینگیری طولانی‌مدت هستند و برخی حتی ناوگان هواپیما را زودهنگام بازنشسته می‌کنند.

با وجود این، برخی از شرکت‌های هواپیمایی هنوز در حال پرواز با بزرگترین هواپیماهای جهان هستند هر چند این امر در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته است.

Cirium  در تجزیه و تحلیل اطلاعات هوانوردی تخصص داشته و فعالیت می‌کند. این شرکت برای انتشار گزارش عملکرد سالانه خود هزاران متغیر مختلف را در طول سال بررسی می کند. اخیراً کارشناسان این شرکت داده‌های حمل و نقل هوایی در مورد تأثیرات ویروس همه‌گیر فعلی را بر صنعت حمل و نقل هوایی مورد بررسی قرار داده اند.

راب موریس رئیس شرکت Ascend by Cirium ، جدیدترین داده های بوئینگ ۷۳۷ و ۷۴۷ را مورد بررسی قرار داده است. بر این اساس اکنون ۵۰۲ فروند بوئینگ ۷۴۷ در حال پرواز ، زمینگیر یا در سفارش ایرلاین ها هستند. از این تعداد ۱۶۲ بویینگ ۷۴۷ مسافری و ۳۴۷ هواپیما باری است. جالب است بدانید که تفاوت بین ۷۴۷مسافری فعال و در حال استراحت با مدل‌های باری این هواپیما کاملا مشهود است.

از ۱۶۲ فروند هواپیمای مسافربری، فقط ۳۰ مورد (۱۹ درصد) فعال هستند و ۱۳۲  هواپیمای باقی مانده در آشیانه زمینگیر هستند. لوفتانزا، شرکت هواپیمایی آلمانی چندین فروند از هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ را که هنوز هم عملیاتی هستند، در پروازهایش به کار می گیرد.

بیشتر هواپیماهای باری بوئینگ ۷۴۷ هنوز هم پرواز می کنند

در این مدت تقاضا برای حمل و نقل بار افزایش یافته است و بنابراین فقط  ۲۴هواپیمای باری ۷۴۷ یعنی ۷ درصد هواپیماهای باری زمینگیر هستند. ۳۰۸ (۸۹درصد)  از این هواپیماها در حال حاضر  فعال اند، در حالی که  ۱۵ هواپیما (۴درصد) در سفارش بویینگ قرار دارند. امسال ، بوئینگ تنها یک فروند هواپیمای ۷۴۷ جدید را تحویل داده است.

دلیل زمین گیر شدن ملکه آسمان‌ها

بنابراین ، این سوال مطرح است که چرا اکثر  بویینگ های مسافربری ۷۴۷ زمین گیر شده اند در حالی که این هواپیما یکی از نمادهای طراحی شده در بیش از یک قرن صنعت حمل و نقل هوایی است. در حال حاضر ، به نظر می رسد که ظرفیت زیادی از هواپیما به سمت زمین گیر شدن می روند.

جواب این است که اکنون تقاضای سفر  به کندی بهبود می یابد و با نقطه ای که سال گذشته در آن قرار داشت فاصله بسیار دارد.  در اکثر مسیرهایی که هم اکنون پرواز انجام می شود، هواپیماهای کوچکتر از ۷۴۷ به راحتی قادر به مدیریت تقاضا هستند. این مشکلی است که هواپیماهای ۴ موتوره از جمله A۳۸۰ و A۳۴۰ نیز با آن مواجه اند. به طور کلی، قبل از شیوع بیماری همه گیر فعلی  به دلیل کاهش کارایی، روند بازنشستگی این هواپیماها آغاز شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.