| کد خبر: 215657 |

ضرورت‌سنجی توسعه دریامحور؛

◄ انتخاب رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس

تشکیل کمیسیون توسعه دریامحور با توجه به وسعت مرزهای دریایی کشور، تضمین کننده نگاه اقتصادی به بخش دریا است. این در حالی است که توجه به تخصص در حفظ محیط زیست دریایی در کنار بهره‌وری مفید از دریاها و بنادر اصلی اساسی در توسعه کشور محسوب می شود.

تین نیوز

سابقه تشکیل کمیسیون های بسیار تخصصی به یک سال قبل برمیگردد. یعنی درست زمانیکه کشور به توسعه اقتصادی با تکیه بر مدیریت و تخصص داخلی در شرایط تحریمی نیاز داشت. فراکسیون توسعه دریامحور مجلس از همین منظر تشکیل شده است. چراکه ایران با داشتن نزدیک به 6 هزار کیلومتر خط ساحلی در ۷ استان ساحلی با جمعیتی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در خلیج فارس و دریاهای عمان و مازندران و با داشتن منابع غنی انرژی، شیلاتی و ظرفیت اشتغال زایی بالا تنها از بخش کوچکی از این پتانسیل ها بهره می برد.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که صبح امروز و با رای نمایندگان، ​منصور آرامی به عنوان رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است. آرامی که نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی است، سابقه عضویت در هیات عامل و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی را نیز در کارنامه دارد و همچنین نایب‌رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وی نماینده دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در استان هرمزگان است و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ شهردار بندرعباس نیز بوده‌است.

آرامی از جمله نمایندگان مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی (در تاریخ ۹۴/۰۷/۱۴) بود. وی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی که با حضور ۶۳ درصدی مردم هرمزگان رقم خورد نتوانست در مجلس حضور یابد و بعد از آن در مرداد ۹۵ با حکم وزیر راه و شهرسازی به سمت مدیر کل دفتر «برون سپاری و توسعه مشارکت‌ها» آن سازمان منصوب شد.

تشکیل کمیسیون توسعه دریامحور با توجه به وسعت مرزهای دریایی کشور، تضمین کننده نگاه اقتصادی به بخش دریا است. بنابراین در زمینه توسعه دریا محور استان‌های ساحلی، صنعت تجهیزات سازه و شناورهای تجاری و نظامی آموزش و تحقیقات و مشارکت فعال در مجامع بین المللی دریایی با نگاه ویژه به اقتدار و محیط زیست دریایی، پیگیری این فراکسیون لازم به نظر می رسد و لازم است مجلس با ذی‌نفوذ شدن این فراکسیون به صورت یکپارچه و ویژه با اختیارات، پیشنهاد و راهکار هماهنگی پیگیری و نظارت بر جمعیت نهادها و ارگان ها و سازمان های مرتبط با دریا برای توسعه پایدار کشور در حوزه سواحل بنادر جزایر و منابع آبی حاکمیتی اقدامات لازم را انجام دهد. این در حالی است که توجه به تخصص در حفظ محیط زیست دریایی در کنار بهره‌وری مفید از دریاها و بنادر اصلی اساسی در توسعه کشور محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    حمل و نقل ریل پایه
    اقتصاد دریا محور
    حمل و نقل شهری ریل پایه
    شهر دوچرخه محور
    کلمات و اصطلاحات زیبا و شیک هفت دست ، شام و نهار هیچی