| کد خبر: 215575 |

بازگشت مجدد شرکت‌های هواپیمایی بین المللی به فضای ایران

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی گفت: نشست‌های متعدد خوبی با شرکت‌های هواپیمایی دنیا داشته‌ایم، اطمینان آنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به امن بودن فضای کشور حاصل کرده ایم و ارزیابی ریسک انجام شده را به آنها داده‌ایم.

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی گفت: نشست‌های متعدد خوبی با شرکت‌های هواپیمایی دنیا داشته‌ایم، اطمینان آنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به امن بودن فضای کشور حاصل کرده ایم و ارزیابی ریسک انجام شده را به آنها داده‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مرتضی دهقان در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوانوردی غیرنظامی بر اساس مقررات سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) عمل می‌کند و در همه حوزه‌های تخصصی این صنعت از به روزترین تجهیزات و مناسب‌ترین آنها برخوردار است.

وی با تأکید بر این که آسمان کشور ایران امن است، گفت: در حال حاضر همه سرویس‌های استاندارد به شرکت‌های هواپیمایی دنیا که تمایل دارند از فضای کشورمان عبور کنند ارائه می‌دهیم.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی با اشاره به اطلاعیه اخیر آژانس بین المللی ایمنی اتحادیه اروپا بیان کرد: این اطلاعیه که به تازگی صادر شده است در باره عبور از فضای کشور است و اطلاعیه جدیدی نیست، تمدید اطلاعیه‌ قبلی بوده است که به شرکت‌های هواپیمایی خارجی اعلام شده است. پروازهای زیر 25 هزار پا بر مبنای ارزیابی ریسک انجام دهند.

* اطمینان به شرکت‌های هواپیمایی دنیا مبنی بر امن بودن فضای کشور

دهقان بیان کرد: نشست‌های متعدد خوبی با شرکت‌های هواپیمایی دنیا داشته‌ایم، اطمینان آنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به امن بودن فضای کشور حاصل کرده ایم و ارزیابی ریسک انجام شده را به آنها داده‌ایم.

وی اظهار داشت: روند رو به بهبودی در گسترش پروازهای خارجی و عبوری از فضای کشور خواهیم داشت.

بنابراین گزارش در تاریخ 16 جولای 2020 سازمان ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا موسوم به  EASA طبق اعلامیه شماره CZIB-2020-01R1 اعلام کرد که با توجه به اطلاعات در دست اعضای این اتحادیه به دلیل وضعیت امنیتی...در حال حاضر این ریسک وجود دارد که هواپیماهای عبوری مورد شناسایی اشتباه قرار بگیرند، این ریسک در ارتفاع زیر 25 هزار پا با درجه بالا ارزیابی شده است؛ طبق این بیانیه، سازمان ایمنی هوانوردی اروپا به اپراتورها (شرکت های هواپیمایی) پیشنهاد داده که این اعلامیه را جدی بگیرند و تحلیل خودشان رو برای میزان ریسک پرواز در این منطقه داشته باشند، این اعلامیه به مدت 1 سال معتبر هست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.