| کد خبر: 215568 |

◄ لاشه هواپیماها از سطح فرودگاه‌ها جمع‌آوری می‌شوند

فرمانده حوزه بسیج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از بهینه سازی فضاهای ناتوان فرودگاهی با جمع آوری لاشه های هواپیما از سطح فرودگاه ها خبر داد.

تین نیوز

فرمانده حوزه بسیج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از بهینه سازی فضاهای ناتوان فرودگاهی با جمع آوری لاشه های هواپیما از سطح فرودگاه ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مسعود خواست خدایی با بیان اینکه بسیج شرکت فرودگاه ها پرداختن به موضوعات علمی و پژوهشی را به عنوان یکی از برنامه های مهم در سند راهبردی خود در دستور کارهای خود قرار داده است، گفت: طی هماهنگی با سازمان بسیج علمی- پژوهشی و فناوری کشور در تاریخ سوم آذرماه 98، موفق به دریافت موافقت اصولی جهت تاسیس مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات صنعت هوانوردی از سازمان علمی – پژوهشی و فناوری کشور شدیم.

وی افزود: در راستای تاسیس این مرکز، پروپوزالی تهیه و تدوین و برای آن کمیته های مختلفی تعریف شد که همزمان با تصویب این طرح، چهار کمیته متشکل از متخصصان بخش های دانشگاهی، سازمان هواپیمایی، حمل و نقل هوایی و شرکت فرودگاه ها ایجاد شد.

به گفته خواست خدایی کمیته متخصصان شرکت فرودگاه ها شامل کارگروه هایی از مراقبت پرواز، الکترونیک، مخابرات و... کل کنترل ترافیک هوایی و ارتباطات و ناوبری می شود.

وی اظهار داشت: به دنبال اخذ موافقت مذکور جلساتی برقرار و مواردی مصوب شد که یکی از مصوبات مربوط به جمع آوری لاشه های هواپیماهای ناتوان در سطح فرودگاه های کشور بوده است که با پیگیری های مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه ها با مکاتبه با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اخذ مجوز و ابلاغ از سوی ایشان نسبت به عملیاتی کردن موضوع صورت گرفت.

خواست خدایی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی مهرآباد بیشترین هواپیمای ناتوان را داراست، گفت: وجود لاشه های هواپیما در فضای فرودگاه موجب ایجاد ظاهر نامناسب فرودگاه و محدودیت برای پارکینگ هواپیماها می شود، بنابراین جمع آوری و دپو کردن این ناوگان تاثیر مثبتی در ظاهر فرودگاه، پارک هواپیما و همچنین استفاده از قطعات هواپیماها و یا تغییر کاربری خواهد شد .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه برای جمع آوری لاشه های انتهای باند فرودگاه مهرآباد و استفاده بهینه از قطعات به جا مانده گفت: دپو کردن لاشه های هواپیما و استفاده بهینه از آنان موجب درآمدزایی و ایجاد فضا جهت اشتغال خواهد شد.

فرمانده حوزه بسیج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ به مصوبه دیگری تحت عنوان راه اندازی و فعال کردن سیمولاتور و استفاده از کاکپیت این هواپیماها جهت آموزش دانشجویان عملیات هوانوردی، فنی، ایمنی زمینی، امنیت و حراست اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه، شبیه سازی کاکپیت هواپیما با هماهنگی ایرلاین های کشور جهت آموزش نیروهای عملیات پرواز، خلبانان و کروی پروازی صورت می گیرد .

وی خاطرنشان کرد: با جمع آوری لاشه های هواپیما از سطح فرودگاه ها می توانیم فضاهای مرده را زنده و از فضاهای ناتوان استفاده بهینه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.