| کد خبر: 215528 |

◄ انتقاد رانندگان از اجرای سلیقه‌ای تن-کیلومتر

به روز رسانی تن بر کیلومتر که امسال بعد از گذشت چهار ماه از سال انجام شده در بعضی شهرستان‌ها به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار از دخالت تولیدکنندگان در نرخ کرایه حمل محصولاتشان و عدم رعایت ابلاغیه‌‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط آنان، انتقاد کرد و خواستار پیگیری موضوع توسط این سازمان شد.

به گزارش تین نیوز، محسن زمانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: به روز رسانی تن بر کیلومتر که امسال بعد از گذشت چهار ماه از سال انجام شده در بعضی شهرستان‌ها به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: متاسفانه تولیدکنندگان در امورات حمل و نقل و در موضوعاتی که در حیطه  اختیاراتشان نیست دخالت می‌کنند.

این فعال بخش حمل کالا عنوان کرد: تولید کننده وظیفه‌اش تولید است اگر معیشت مردم دغدغه‌شان است از قیمت تولیداتشان قدری بکاهند تا قیمت‌ها مناسب‌تر به دست مصرف کننده برسد اما گویا در این کشور دیواری کوتاه تر از کامیوندار پیدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی در زمان ابلاغ نامه مورخه ۹۹/۴/۱۴ دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در آن نرخ شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده اعلام شد و سایر مبالغ همچون کمیسیون دریافتی شرکت‌ها، عوارض دولتی و ... جداگانه محاسبه و به آن اضافه می‌شود،  قیمت دلار ۱۲۰۰۰تومان بود.

وی افزود: اکنون که قیمت دلار به بیش از 2 برابر شده است، همان دستورات قبلی نیز به درستی اجرا نشده و این در حالی است درآمد رانندگان به ریال و مخارج ‌شان به دلار محاسبه می‌شود.

زمانی عنوان کرد: به عنوان عضوی از جامعه حمل و نقل جاده‌ای کشور معتقدم حمل ونقل دارد به کُما می‌رود و هزینه احیای آن برای دولت به مراتب سنگین‌تر خواهد بود لذا ابلاغ دستورات لازم در مورد نامه شماره  ۴۳۳۳۵/۷۴/۱  مورخه 14 تیرماه از سوی آن دفتر ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، در تاریخ 23 خرداد نامه‌ای از سوی غلامحسین دغاغله به مدیران استانی ارسال شد، که در آن آمده بود: با توجه به درخواست تشکل‌های صنفی رانندگان مبنی بر ضرورت به‌روزرسانی نرخ حمل بر اساس تن-کیلومتر... با در نظر گرفتن هزینه‌های موثر در نگهداری و فعالیت ناوگان از طریق استعلام از تشکل‌های صنفی ذی‌ربط، نرخ شاخص 1822 ریال به ازای هر تن-کیلومتر تعیین شد.

در ادامه این نامه تاکید شده بود: خواهشمند است تمهیدات لازم جهت به‌روزرسانی و متوازن‌سازی نرخ حمل مسیرها بر اساس شاخص یاد شده با لحاظ ملاحظات مقتضی تا پایان خرداد ماه سال جاری اتخاذ گردد...

همچنین این مقام مسئول در نامه دیگری که در تاریخ 14 تیر ماه به مدیران استانی سازمان ارسال کرد، عنوان کرده بود: نرخ شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده بوده و سایر مبالغ همچون کمیسیون دریافتی شرکت‌ها،  عوارض دولتی و ... جداگانه محاسبه و به آن اضافه می‌شود.

دغاغله همچنین تاکید کرده بود: مبنای تعیین نرخ پایه حمل، محاسبه بر اساس شاخص تن-کیلومتر بوده و از اعمال درصد برای افزایش نرخ حمل جداً خودداری گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.