| کد خبر: 215519 |

◄ تیم سازمان هواپیمایی به همراه جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی وارد فرانسه شد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: گروه اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری، امروز ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ به همراه جعبه های سیاه پرواز PS752 سانحه دیده اکراینی، وارد لابراتوار دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه BEA شدند.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: گروه اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری، امروز ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ به همراه جعبه های سیاه پرواز PS752 سانحه دیده اکراینی، وارد لابراتوار دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه BEA شدند. 
به گزارش تین نیوز، جلسه هماهنگی در حال برگزاری است و کار بازیابی و دریافت اطلاعات جعبه های سیاه از امروز آغاز خواهد شد . 
 جعبه های سیاه هواپیمای مذکور  پس از وقوع سانحه بلافاصله تحویل سازمان هواپیمایی کشوری شده و در محل امنی در همین سازمان تحت تدابیر فنی و امنیتی مناسب طبق مقررات  نگهداری گردید.  جعبه های سیاه روز جمعه ۲۷ تیرماه سال جاری با رعایت پروتکل های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه ها در معیت تیم تخصصی  از محل این سازمان به فرودگاه امام خمینی منتقل و رهسپار پاریس شد . پس از ورود به پاریس هم با هماهنگی سفارت ایران در پاریس، پلیس فرانسه مسئولیت محافظت از جعبه ها را تا محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و پس از آن به لابراتوار برعهده گرفت. 
مطابق مقررات بین المللی و قوانین داخلی سازمان هواپیمایی کشوری ایران ، مسئولیت بررسی سانحه مذکور را برعهده دارد . با توجه به اینکه مقامات قضایی نیز در حال رسیدگی به پرونده هستند ، مقام محترم قضایی نیز مطابق استانداردهای ضمیمه ۱۳ پیمان  شیکاگو در فرآیند بازخوانی حضور دارد و بازخوانی جعبه های سیاه با هدایت مسئول بررسی سانحه و در لابراتوار فرانسه صورت میگیرد .
در اجرای مقررات بین المللی ، کشور طراح و سازنده ی هواپیما و همچنین اوکراین بعنوان کشور محل ثبت و بهره بردار هواپیما از طریق معرفی نماینده رسمی در مراحل بررسی سانحه شرکت میکنند ، با توجه به اینکه بازخوانی در لابراتوار کشور فرانسه انجام میشود ، کشور فرانسه نیز با معرفی نماینده ای در تحقیقات مرتبط شرکت می نماید .
سایر کشورها که به دلایلی نظیر جان باختن اتباع خود ذینفع  موضوع رسیدگی به سانحه هستند نیز می توانند نسبت به معرفی کارشناسانی در جریان روند بررسی سانحه قرار گیرند و از طریق مسئول بررسی سانحه به داده ها و گزارش نهایی بررسی سانحه نیز دسترسی داشته باشند . بر اساس مقررات بین المللی کشورهای کانادا ، سوئد ، آلمان و انگلستان درخواست خود را مبنی بر حضور نماینده در فرآیند بازخوانی ارائه نمودند که با موافقت مسئول بررسی سانحه ، نمایندگان کانادا ، سوئد و انگلستان جهت مشاهده فرآیند بازخوانی در فرانسه حضور دارند .
هدف از انجام این تحقیقات ، ارتقای سطح ایمنی هوانوردی از طریق شناسایی و رفع زمینه ها و علل رخداد آن بوده و مستقل از رسیدگی های قضایی در دست انجام است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.