| کد خبر: 215503 |

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین

◄ راه اندازی خانه های هلال درقزوین

از اهداف جمعیت هلال احمر از راه اندازی خانه های هلال، آموزش و ساماندهی ظرفیت های فعالیتهای داوطلبانه در خانه های هلال است.

تین نیوز

قزوین| مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:از اهداف جمعیت هلال احمر از راه اندازی خانه های هلال، آموزش و ساماندهی ظرفیت های فعالیتهای داوطلبانه در خانه های هلال است که نباید فقط به راه اندازی بسنده کنیم بلکه فعال سازی برای استفاده از ظرفیت های خانه های هلال هم در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق فکر داوطلبان، با حضور مدیرعامل، معاون داوطلبان، مسئولین داوطلبان شعبات و جمعی از اعضای داوطلب در سالن جلسات  این جمعیت برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این نشست با اشاره به اهمیت و اولویت فعالیت های داوطلبانه در هلال احمر، اظهار داشت: اقدامات داوطلبانه باید در رأس کار و اولویت جدی قرار گیرد و رفع نیاز نیازمندان و کار پایدار و ماندگار در دستور کار فعالیتهای داوطلبانه باشد.

هلال احمر قزوین- خانه هلال

وی افزود: امروز بالاترین فرصت جمعیت هلال احمر فعالیتهای داوطلبانه است که باید در این راستا با تمام توان فعالیت کند و فعالیت های داوطلبانه باید بگونه ای باشد که شاهد گسترش پایدار این فعالیتهای انساندوستانه در سطح استان باشیم.

آصفی ادامه داد: ایجاد حلقه واصل بین توان توانگر و نیاز نیازمند وظیفه هلال احمر است از این رو جمعیت هلال احمر با شعار بشردوستی و صلح، دوستی و کم کردن آلام بشری در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه های هلال و گسترش فعالیتهای جمعیت هلال احمر در خانه های هلال، راهبرد اصلی جمعیت هلال احمر استان در سال جاری است عنوان کرد: خانه های هلال یکی از ظرفیت های است که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت بسترسازی شود در خانه های هلال می توان با آموزش، مردم مناطق مختلف شهری و روستایی را برای خود امدادی و ارائه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرده و از آن ها کمک گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه ضرورت دارد در زمینه فعال سازی خانه های هلال اهتمام ویژه ای داشته باشیم در پایان افزود: تقویت خانه‌های هلال در شهرستانها و مناطق مختلف موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیبها و کاهش آسیبهای ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

داود ارجینی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در ادامه در این نشست اظهار داشت: واحد داوطلبان در سال جاری به سمت برنامه های خلاقانه و نوآورانه و فرصت‌ساز، گام برداشته و تلاش دارد تا در حوزه فعالیتهای داوطلبانه و حل مشکلات جامعه هدف نقش‌آفرینی کند از این رو با تأسیس این اتاق فکر در این راه قدم برداشته است.

وی افزود: در این اتاق فکر قصد داریم با جمع آوری نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و بهره گرفتن از آنها و با ارائه راهکارهای مناسب در جهت ارتقای سطح فعالیتهای داوطلبانه گام برداریم.

ارجینی تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعال اعضای داوطلبان را زمینه ای برای بهره مندی از نظرات آنها در سیاست گذاری و اجرای برنامه های آتی عنوان کرد و ادامه داد: این اتاق فکر به عنوان بازوان ما در فعالیتهای داوطلبانه خواهد بود و باید خروجی آن شناسایی مشکلات و موانع، احصاء اولویت ها و راه حل ها و گفتگو و توافق بر راهبردها به منظور یافتن راهکارهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.