| کد خبر: 215441 |

مشکل عدم تامین قطعات یدکی در مترو تهران جدی است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: یکی از مشکلات جدی این شرکت عدم تامین قطعات یدکی است اما تلاش کردیم با این شرایط سخت هیچ قطاری را از سرویس خارج نکنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: یکی از مشکلات جدی این شرکت عدم تامین قطعات یدکی است اما تلاش کردیم با این شرایط سخت هیچ قطاری را از سرویس خارج نکنیم.

به گزارش تین نیوز و به نقل از ایرنا، فرنوش نوبخت با اشاره به شرایط سخت کرونایی می گوید: شرایط کاری در حال حاضر سخت است، با شیوع کرونا درآمدهای شرکت به شدت کاهش پیدا کرده غرفه‌داران در ایستگاه مترو از درآمد پائینی برخوردار هستند و شرایط خوب نیست.

وی افزود: اگر چه تاکنون بخاطر نبود وسایل یدکی هیچ قطاری از سرویس خارج نشده اما تلاش کردیم در این شرایط سخت بهترین خدمات را به مسافران ارائه کنیم.

نوبخت ادامه می دهد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد و اینکه ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد، نمی‌توانیم برخی از قطعات را تأمین کنیم و این یکی از مشکلات جدی شرکت مترو است.

وی با بیان اینکه با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا میزان مسافران مترو در همین یک هفته اخیر کاهش یافت می افزاید: در این شرایط روزانه بیش از ۹۰۰ هزار نفر مسافر داشتیم که این میزان در حال حاضر به ۸۰۰ هزار نفر در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه می دهد: از اسفندماه که درگیر ویروس کرونا شدیم بیش از ۷۰ درصد میزان مسافران کاهش یافت اما سرفاصله حرکت قطارها تغییری نکرد و در حال حاضر نیز سرفاصله حرکت قطارها همچون روزهای عادی در حال انجام است چرا که اعتقاد داریم با اعزام منظم قطارها از شلوغی و ازدحام در داخل واگن های مترو جلوگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۹۰ نفر از همکاران شرکت مترو مبتلا به کرونا شده و همچنین دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوبخت درباره تعطیلی مترو تهران نیز گفت: این تعطیلی در دست شهرداری نیست و در صورتی که ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد شهرداری آن را اجرایی می کند.

به گفته وی، در حال حاضر خدمات دهی به مسافران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و بیش از ۹۵ درصد مسافران نیز از ماسک استفاده می کنند.

نوبخت با اشاره به افزوده شدن ۲ رام قطار در این ناوگان نیز گفت: این قطارها در خطوط تازه تاسیس ۶ و ۷ مترو تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

ناوگان مترو تهران در ۷ خط و ۱۲۷ ایستگاه فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.