| کد خبر: 215432 |

آمار جهانی کووید-۱۹ / بیش از ۶۰۴ هزار قربانی کرونا

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۰۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسیده است.

تین نیوز

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۰۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان به ۱۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده و تاکنون مرگ ۶۰۴ هزار و ۹۶۳ نفر در اثر این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هشت میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۶۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۸۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۸۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از 9 میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، هشت میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۰۴ هزار و ۹۶۳ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۷۱ مبتلا، ۱۴۲ هزار و ۸۷۷ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۷۵ هزار و ۲۴۶ مبتلا، ۷۸ هزار و ۸۱۷ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۷۷ هزار و ۸۶۴ مبتلا، ۲۶ هزار و ۸۲۸ قربانی

 ۴. روسیه ۷۶۵ هزار و ۴۳۷ مبتلا، ۱۲ هزار و ۲۴۷ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۳۵۰ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۴۹۴۸ قربانی

 ۶. پرو ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۱۲ هزار و ۹۹۸ قربانی

 ۷. مکزیک ۳۳۸ هزار و ۹۱۳ مبتلا، ۳۸ هزار و ۸۸۸ قربانی

 ۸. شیلی ۳۲۸ هزار و ۸۴۶ مبتلا، ۸۴۴۵ قربانی

 ۹. اسپانیا ۳۰۷ هزار و ۳۳۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۲۰ قربانی

 ۱۰. انگلیس ۲۹۴ هزار و ۶۶ مبتلا، ۴۵ هزار و ۲۷۳ قربانی

پس از این 10 کشور، ایران با ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۳ هزار و ۹۷۹ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. سپس کشورهای پاکستان با ۲۶۳ هزار و ۴۹۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۴۸ هزار و ۴۱۶ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۴ هزار و ۲۱۶ مبتلا، ترکیه با ۲۱۸ هزار و ۷۱۷ مبتلا، آلمان با ۲۰۲ هزار و ۵۷۲ مبتلا، بنگلادش با ۲۰۲ هزار و ۶۶ مبتلا، کلمبیا با ۱۹۰ هزار و ۷۰۰ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۷۴ هزار و ۶۷۴ مبتلا، آرژانتین با ۱۲۲ هزار و ۵۲۴ مبتلا، کانادا با ۱۰۹ هزار و ۹۹۹ مبتلا و قطر با ۱۰۶ هزار و ۳۰۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن عراق با ۹۰ هزار و ۲۲۰ مبتلا، مصر با ۸۷ هزار و ۱۷۲ مبتلا، اندونزی با ۸۴ هزار و ۸۸۲ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۶۶۰ مبتلا، سوئد با ۷۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، اکوادور با ۷۳ هزار و ۳۸۲ مبتلا، قزاقستان با ۶۸ هزار و ۷۰۳ مبتلا، بلاروس با ۶۵ هزار و ۹۵۳ مبتلا، عمان با ۶۵ هزار و ۵۰۴ مبتلا، فیلیپین با ۶۵ هزار و ۳۰۴ مبتلا، بلژیک با ۶۳ هزار و ۷۰۶ مبتلا، کویت با ۵۸ هزار و ۹۰۴ مبتلا، بولیوی با ۵۸ هزار و ۱۳۸ مبتلا، اوکراین با ۵۸ هزار و ۱۱۱ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۶ هزار و ۷۱۱ مبتلا، پاناما با ۵۲ هزار و ۲۶۱ مبتلا، هلند با ۵۱ هزار و ۵۸۱ مبتلا و جمهوری دومینیکن با ۵۱ هزار و ۵۱۹ بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، سرزمین‌های اشغالی، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر، صربستان، قرقیزستان و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.