| کد خبر: 215414 |

معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری پروژه‌های مشترک اجرا می‌کنند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای تفاهم‌نامه ای برای اجرای پروژه های مشترک منعقد کردند.

تین نیوز

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای تفاهم‌نامه ای برای اجرای پروژه های مشترک منعقد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل ‌و نقل پیشرفته معاونت علمی و سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کنار هم ایستاده‌اند تا این پروژه‌ها را که به هوشمندسازی و بروز تحولات فناروانه در این حوزه منجر می‌شود را محقق کنند. همکاری‌ها برای تحول حمل‌ونقل جاده ای کشور با اجرای ۱۰ پروژه همکاری آغاز شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل جاده‌ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی مشترک با مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ۱۰ پروژه مشترک همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در حال اجرا است. همچنین به صورت مشترک در حال تعریف ۲ پروژه هستیم.

منوچهر منطقی افزود: باید این طرح‌ها را به‌ گونه‌ای پیش ببریم که اگر کاری در گذشته در سازمان راه‌داری تعریف شده بود آن را به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع کنیم و در پروژه‌های جدید حتما افرادی از سازمان راه‌داری حضور داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل‌ و نقل بسیار مهم است. برای تدوین این استانداردها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد یک شیوه‌نامه تنظیم  کرده است که از ظرفیت‌های آن برای استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل و نقل استفاده می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد ایجاد مرکز پایش و استفاده بهینه از داده‌های بزرگ و ایجاد کارخانه نوآوری دو پروژه کلانی است که در حال تعریف نهایی آن هستیم.

منطقی اظهارداشت: برای شروع پروژه کارخانه نوآوری می‌توان با تعامل مرکز نوآوری، بخشی از آن مرکز را به پروژه های مشترک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص داد.

وی ادامه داد: ۱۰ پروژه زودبازده طی ۱۲ ماه با همکاری مشترک این سازمان و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته اجرا می‌شود.

۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه حمل‌ونقل جاده‌ای

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: استفاده از سیستم‌های هوشمند در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ضروری است. حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در سطح کشور ساخته شده است و علاوه بر فعالیت ۳۵۰ هزار دستگاه ناوگان باری و ۱۰۰ هزار دستگاه ناوگان مسافری، حدود ۱/۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای اشتغال دارند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد جابجایی‌ها در کشو ر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد و گردش مالی سالانه این بخش بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر تسهیل حمل‌ونقل بار و مسافر، استفاده از سیستم‌های هوشمند در تحقق این وظیفه مهم است.

حسن نیا خاطرنشان کرد: داده‌های اطلاعاتی حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و سهولت دسترسی به داده‌های اطلاعاتی پایش شده از سوی سایر دستگاه‌ها نیز منجر به پربارتر شدن اطلاعات و استفاده بهینه از آنها می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.