| کد خبر: 215388 |

◄ ویروس کرونا بر حمل و نقل عمومی در کلانشهرها چه تاثیری گذاشت؟

تین نیوز

پیگیری هرچه بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی اتوبوسرانی، تامین تجهیزات قطار و غیره کندی پیشروی این فرایندها را آشکارتر می کند.

به گزارش تین نیوز، بیست و هفتمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به منظور تبادل تجربیات، بررسی مشکلات و ایجاد وحدت رویه در این حوزه به صورت ویدئو کنفرانس و به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.

این جلسه با موضوع آثار و پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر حمل و نقل کلانشهرها و راهکارهای پیش رو به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، بررسی روند نوسازی و بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی کشور با استفاده از تسهیلات مصوب شورای عالی اقتصاد و بررسی بند الف ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد.

معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرها در این نشست ضمن ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده توسط شهرداری‌های متبوع خود از زمان شیوع بیماری کرونا، به تشریح اقدامات پیشگیرانه در حوزه حمل و نقل، اثرات این بیماری بر سیستم حمل و نقل عمومی و مشکلات ایجاد شده برای رانندگان این حوزه پرداختند.

هر یک از معاونین در ادامه به روند بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و اقدامات انجام شده و راهکارهایی جهت کاهش مشکلات در این زمینه پرداختند و تاکید کردند: در حال حاضر پروژه‌های حمل و نقل عمومی با کندی حرکت می‌کند و شهرداری‌ها در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تأمین تجهیزات قطار شهری با مشکل مواجه هستند.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست برپایی جلسات مشترک با معاونت امور زیربنایی ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین برگزاری جلسات متعدد با مدیران ایران خودرو جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص عنوان و ابراز امیدواری کرد نتایج این جلسات و پیگیری‌ها برای تمامی شهرداری‌های کلانشهرها اثربخش باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل کلانشهرها در ادامه به تمهیدات صورت گرفته در خصوص بحران ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: در این زمینه تمهیداتی به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است که از جمله آنها می‌توان به الزامی کردن استفاده از ماسک در خطوط اتوبوس‌های تندرو، ملزم کردن رانندگان تاکسی به مسافر گیری حداکثر ۳ نفر و همچنین ضدعفونی مستمر اتوبوس‌ها و واگن‌ها و ایستگاههای مترو اشاره کرد.

کمال مرادی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران نیز در این نشست مجازی انتقال و اشتراک گذاری تجارب معاونین حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها را از مهمترین اهداف این جلسات عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این مجمع تعاملات و پیگیری‌های متعددی را پیرامون مشکلات و موضوعات مربوط به موضوع حمل و نقل با معاون اول رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و مجلس به انجام رسانده است که دستاوردهای خوبی را برای شهرداری‌های کلانشهرها به همراه داشته است.

بهنام سعادت خانی دبیر این کمیسیون در خصوص سایر موضوعات مطرح شده در این نشست اظهار داشت: موضوع به روز رسانی و ارائه قانون استفاده از دوچرخه به مجلس و استفاده از "ال آر تی " و دوچرخه به عنوان مدل‌های جدید ترافیکی، موضوع واردات و تهاتر اتوبوس‌های شهری با هماهنگی وزارت نفت، توجه به موضوعات مورد نظر ترافیکی در تدوین برنامه هفتم توسعه از طریق تشکیل کمیته تخصصی از کلانشهرها و توجه به سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی از دیگر موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بود.

در پایان جلسه نیز پیشنهادات و راهکارهایی در خصوص مشکلات طرح شده تهیه و مقرر شد در نخستین جلسه شهرداران کلانشهرها مطرح شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.