| کد خبر: 215386 |

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان شمالی

◄ افزایش خدمات بهزیستی استان خراسان شمالی در ایام کرونا

بجنورد| مدیر کل اداره بهزیستی خراسان شمالی اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مرکز ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی گفت : این مرکز در حال حاضر از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده است و در ایام شیوع ویروس کووید ۱۹ به دلیل نیاز و ضرورت اجتماع به مشاوره خدمات را افزایش و علاوه بر روزهای تعطیل، ساعت ارائه خدمات از صبح تا ۱۲ شب انجام می شود.

تین نیوز

بجنورد| مدیر کل اداره بهزیستی خراسان شمالی اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مرکز ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی گفت : این مرکز در حال حاضر از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده است و در ایام شیوع ویروس کووید ۱۹ به دلیل نیاز و ضرورت اجتماع به مشاوره خدمات را افزایش و علاوه بر روزهای تعطیل، ساعت ارائه خدمات از صبح تا  ۱۲ شب انجام می شود.

قربانی با توجه به عملکرد بهزیستی در سال گذشته اظهار کرد : بر اساس آخرین آمار و ارقامی که در سامانه بهزیستی به ثبت رسیده است، در حال حاضر حدود حدود می‌شود ۱۰۷ هزار نفر در استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهره مند می باشند.

وی بیان کرد: در طی تیرماه ۹۸ تا تیرماه سال جاری بیش از ۲۱۰ هزار نفر از مردم استان از فعالیت های بهزیستی به طریق مختلف بهره مند شدند.

قربانی تصریح کرد: ماهیانه مبلغ ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب اعضا و سرپرستان ۲۲هزار و ۸۵۳ خانوار مستمری بگیر در استان واریز می شود.

وی افزود: بهزیستی یکی از سازمان های پیشرو است که عمده خدمات خود را به بخش غیر دولتی واگذار کرده که در استان حدود ۶۱۵ مرکز و موسسه دولتی و غیر دولتی فعال و دارای مجوز وجود دارد.

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد : تعداد ۶۲ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، معلولین، کودکان بی سرپرست و زنان آسیب دیده، ۴۲ مرکز مشاوره حضوری ، ۲۳۰ مهد کودک و ۸۴ مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد و ماهیانه مبلغ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت مستمر یارانه جهت تامین هزینه ها به این مراکز پرداخت می شود.

قربانی در حوزه مسکن و دانشجویی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۷۱ واحد مسکونی افتتاح و تحویل مددجویان و سرپرست خانوار شد که سهم بهزیستی مبلغ ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و در حوزه دانشجویی تعداد ۷۲۱ دانشجو در حال حاضر شهریه دریافت می کنند که در سال گذشته مبلغ ۶۲۰ میلیون تومان شهریه به دانشجویان تحت پوشش پرداخت شد.

وی در ادامه از راه اندازی اورژانس اجتماعی در گرمه و جاجرم، افتتاح مرکز جامع درمان بر اساس جدیدترین متدهای علمی خبر داد و گفت: با راه اندازی اورژانس اجتماعی در گرمه و جاجرم، استان خراسان شمالی از معدود استان هایی است که  پوشش صددرصدی را خواهد داشت و همچنین جزء ۵ استانی است که مرکز جامع درمان افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال مددجویان، مبلغ ۳۳ میلیارد اعتبارات اشتغال در سال جدید خواهد بود که به مددجویان فاقد شرایط پرداخت خواهد شد که در سال ۹۸  در این حوزه مبلغ ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار که ۸۷ درصد جذب شد.

 مدیر کل اداره بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهزیستی استان در سال جدید همزمان با بهزیستی کل کشور تعداد ۲۱ استخدامی خواهد داشت گفت: در طول یک سال گذشته تعداد ۵هزار نفر به تعداد مددجویان استان اضافه شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.