| کد خبر: 215382 |

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین

◄ توسعه ارتباطات روستایی برای کاهش مشکلات ارتباطی در روستاها

قزوین|سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت:برای کاهش مشکلات ارتباطی در روستاها، توسعه ارتباطات روستایی طی سال‌های گذشته در دستور کار جدی دولت قرار گرفته و به همین منظور عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در منطقه طارم سفلی قزوین به عنوان یکی از مناطق محروم استان از زمستان سال گذشته آغاز شد.

تین نیوز

قزوین - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت:برای کاهش مشکلات ارتباطی در روستاها، توسعه ارتباطات روستایی طی سال‌های گذشته در دستور کار جدی دولت قرار گرفته و به همین منظور عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در منطقه طارم سفلی قزوین به عنوان یکی از مناطق محروم استان از زمستان سال گذشته آغاز شد.

مرتضی شهامی اظهار داشت :عملیات انتقال شبکه نوری به طارم سفلی قزوین که از زمستان سال گذشته آغاز شده با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: طول شبکه در این منطقه ۱۵۰ کیلومتر از قزوین به روستاهای طارم خواهد بود و تامین اعتبارات مورد نیاز آن نیز از محل اعتبارات یو اس او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه در سال جاری به پایان خواهد رسید.

به گفته وی، تمامی روستاهای منطقه طارم که تا پیش از این دارای تجهیزات بوده و ارتباطاتشان نیز از طریق دکل به صورت رادیو و بی‌سیم انجام می‌شد، با انجام این عملیات، روی فیبر قرار گرفته و بهره‌برداران با سرعت بالا، بهره‌مند از خدمات ارتباطی خواهند بود.

شهامی، فاز ۲ عملیات توسعه ارتباطی استان قزوین را مربوط به منطقه الموت و از قزوین تا معلم کلایه به طول ۱۷۰ کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم را داریم تا در صورت تامین اعتبارات مالی لازم، عملیات اجرایی این حوزه را از امسال آغاز کنیم.

در حال حاضر ۷۶۰ کیلومتر فیبر نوری در بخش زیرساخت بین استانی و بین المللی داریم و بیش از سه هزار کیلومتر نیز شبکه نوری مربوط به شرکت مخابرات است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.