| کد خبر: 215353 |

ماجرای توقف ۲۰ اروپایی در مرز ایران چیست؟

۲۰ گردشگر اروپایی که با کمپرهای خود به ایران سفر کرده بودند، هنگام خروج از مرز بازرگان و ورود به خاک ترکیه، متوقف شده اند. معاون گردشگری کشورمان می گوید: مشکل ترکیه است که به دلیل محدودیت های کرونا، به این گردشگران اجازه ورود نمی دهد. درحال هماهنگی با مقامات و گمرک ترکیه هستیم تا این مشکل برطرف شود.

تین نیوز

۲۰ گردشگر اروپایی که با کمپرهای خود به ایران سفر کرده بودند، هنگام خروج از مرز بازرگان و ورود به خاک ترکیه، متوقف شده اند. معاون گردشگری کشورمان می گوید: مشکل ترکیه است که به دلیل محدودیت های کرونا، به این گردشگران اجازه ورود نمی دهد. درحال هماهنگی با مقامات و گمرک ترکیه هستیم تا این مشکل برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، ترکیه همزمان با شیوع ویروس کرونا، از اسفندماه سال گذشته مرزهای مشترک با ایران را بست و اجازه تردد به مسافران از مرزهای هوایی و زمینی را نداد. اعمال این محدودیت، حالا گردشگران اروپایی که زمینی در حال سفر هستند را به دردسر انداخته است. مقامات محلی در استان آذربایجان غربی می گویند ترکیه پاسخگوی مشکلی که به وجود آمده است، نیست.

طبق اطلاعاتی که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو منتشر کرده، این ۲۰ گردشگر از سوئد، اسپانیا، فرانسه و آلمان هستند که با اتومبیلهای ون و کمپر سفر می کنند و به انگیزه طبیعت و کویرگردی وارد ایران شدهاند اما هنگام خروج از مرز و ورود به خاک ترکیه، با ممانعت گمرک این کشور مواجه شدند. برخی از این گردشگران نزدیک به ۲۰ روز است پشت مرز ترکیه معطل ماندهاند.

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ که روز گذشته (۲۷ تیرماه) در جریان وضعیت این گردشگران قرار گرفت، پس از پیگیری موضوع، به ایسنا گفت: مشکل ترکیه است که به دلیل محدودیت های کرونا، مرزها را بسته و اجازه ورود به این گردشگران را نمی دهد. درحال هماهنگی و رایزنی از طریق نمایندگی های کشورمان در ترکیه هستیم که به زودی از مرز خارج شوند و به کشورهایشان برگردند.

وی افزود: سفارتخانههای این گردشگران رایزنیهای لازم را با دولت ترکیه انجام دادهاند، اما پس از گذشت حدود دو هفته از این رایزنیها، هنوز هیچ جوابی از طرف مقامات ترکیه داده نشده است.

تیموری با استناد به اظهارات مسؤولان گردشگری استان آذربایجان غربی که در حال پیگیری خروج این گردشگران هستند، اظهار کرد: آن ها خیلی وقت است درحال سفر در ایران هستند، اغلب خانواده و دارای کودک خردسال هستند. متاسفانه به دلیل همکاری نکردن ترکیه، پشت مرز معطل مانده است.

علی خورابلو ـ مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماکو نیز گفته است: پس از پذیرش نکردن گمرک ترکیه، این گردشگران با همکاری میراث فرهنگی ماکو و مسؤولان به درخواست خودشان در روستای تاریخی و سایت گردشگری «سنگر» مستقر شده اند و ترجیح داده اند در کمپرهای خود اقامت داشته باشند. این گردشگران بین سه تا ۲۰ روز است که در شهرستان ماکو مستقرند و از نظر تامین غذا و امنیت مشکلی ندارند.

شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی واقع شده که در مسیر مرز بازرگان قرار دارد، مرزی که یکی از مبادی مهم ورود و خروج مسافر به شمار می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.