| کد خبر: 215328 |

کرونا، ساعت حرکت قطارهای زنجان را تغییر داد

مدیرکل راه ‌آهن منطقه شمال‌غرب گفت: با شیوع ویروس کرونا،زمان حرکت قطارهای مسافربری زنجان - تهران و زنجان - مشهد تغییر کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه ‌آهن منطقه شمال‌غرب گفت: با شیوع ویروس کرونا،زمان حرکت قطارهای مسافربری زنجان - تهران و زنجان - مشهد تغییر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل ازایرنا، علی خدائی افزود: هم اکنون یک رام قطار زنجان- تهران و برعکس برای جابجایی مسافران با رعایت اصول بهداشتی یک روز درمیان فعال است.

وی اظهارداشت: علاوه بر این یک رام قطار مسافربری از زنجان به مشهد نیز یک روز در میان اعزام می‌شود که در صورت کاهش شیوع بیماری کرونا، یک قطار دیگر نیز در این مسیر برای جابجایی مسافر اضافه خواهد شد.

مدیرکل راه ‌آهن منطقه شمال‌غرب گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هر کوپه ۲ نفر مسافر مستقر می‌شود، مگر اینکه افراد اعضای یک خانواده باشند و درخواست یک کوپه کنند.

خدایی به لغو تعداد قابل توجهی از برنامه‌های قطارهای مسافربری ناوگان حمل‌ونقل ریلی  اشاره کرد و افزود: تعداد مسافران حدود ۶۰ درصد نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا کاهش یافته و شرکت‌های مسافری متحمل ضرر و زیان شده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه قطارهای حمل ‌ونقل باری نیز با رعایت اصول بهداشتی مستمر و با برنامه حرکت می‌کنند، یادآوری کرد: پایان سال گذشته سایت بارگیری کنسانتره آهن در سلطانیه افتتاح شد که محموله آن به سنگان واقع در شهرستان طبس ارسال می‌شود و این سایت نقشی مهمی در استان  زنجان و منطقه ایفا می‌کند.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب گفت: روزانه ۳۷ تا ۴۰ واگن کنسانتره آهن از این ایستگاه بارگیری می‌شود.

خدایی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم ایستگاه باراندازی نیز در این محل ایجاد شود تا سنگ مورد نیاز صنایع استان زنجان تأمین شود.

به گزارش ایرنا، راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه را پوشش می دهد.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.