| کد خبر: 215327 |

۲۶۷ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در کردستان احداث شد

معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان ۲۶۷ کیلومتر راه اصلی بین‌شهری و بزرگراهی احداث شده است.

تین نیوز

 معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان ۲۶۷ کیلومتر راه اصلی بین‌شهری و بزرگراهی احداث شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عطاالله ایرانمنش اظهار داشت: این میزان طرح اجرا شده شامل ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان و ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات شاخص بزرگراهی استان با رشد ۲ برابری از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد رسید تا این زیرساخت‌ها به عنوان عنصری مهم در تحقق توسعه پایدار این استان نقشی بیش از گذشته ایفا کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: این اداره کل هم اکنون احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

ایرانمنش یادآور شد: برای اتمام این طرح‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد که امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: از جمله طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی این استان شامل گردنه صلوات آباد، جاده جدید سنندج به مریوان، طرح کریدور شمال جنوب در مسیر کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.