| کد خبر: 215270 |

سیلاب در مازندران یک قربانی گرفت

سیلاب موجب آب‌گرفتگی معابر و زمین‌های کشاورزی، مسدود شدن راه‌ها و متاسفانه فوت یکی از هم‌استانی در منطقه نمارستاق آمل شده است.

تین نیوز

سیلاب موجب آب‌گرفتگی معابر و زمین‌های کشاورزی، مسدود شدن راه‌ها و متاسفانه فوت یکی از هم‌استانی در منطقه نمارستاق آمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سیلاب و بارش‌های شدید و رگباری حکایت امروز و دیروز مازندران نیست، حتی اگر در گرم‌ترین فصل سال هم باشیم بارندگی‌ها را در استان مازندران شاهد هستیم.

درست است مازندران تمام سرسبزی‌اش را مدیون این بارش‌ها است  ولی این روزها که کشاورزان چشم‌انتظار به بار نشستن محصولات‌شان این بارش‌ها با این شدت خسارت به بار می‌آورد.

البته هواشناسی مازندران نیز طی اطلاعیه و اخطاریه‌ای در ارتباط با شدت بارش‌ها، احتمال وقوع سیلاب‌های محلی ناگهانی در دره‌ها ومسیل‌های استان،  اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها و احتیاط در صعود به کوهستان هشدار داده بود اما باز هم بارش‌ها خسارت‌های خود را به همراه داشت.

از انسداد راه‌ها گرفته تا خسارت به محصولات کشاورزی و زیرآب رفتن شالیزار تا فوت یک نفر براثر بالا آمدن رودخانه از جمله مسائلی بود که شاهدش بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره اظهار کرد: در پی بارش‌های رگباری در بعضی از حوزه‌های آبریز استان، شاهد بارش‌های بسیار شدیدی در برخی از حوزه‌های آبریز استان بودیم، به‌طوری‌که در مدت زمان یک ساعته بارشی به میزان ۷۹ میلی‌متر در ایستگاه دیوا و ۷۶.۵ میلی‌متر در ایستگاه شیرگاه به ثبت رسیده است.

محمدابراهیم یخکشی افزود: این بارش باعث طغیان رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه تیله‌نو در گلوگاه، تالار و کسیلیان، ظالم‌رود و نمارستاق هراز و کجور شده که این امر بیشتر موجب آب‌گرفتگی معابر و زمین‌های کشاورزی، مسدود شدن راه‌ها و متاسفانه فوت یکی از هم‌استانی در منطقه نمارستاق آمل شده است.

وی بیان کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به ایستگاه‌های کلارود-دیوا با ۱۰۵.۷، تالار شیرگاه ۷۶.۵، سجادرود گلوگاه ۵۵ و بابل‌رود-قرآن طالار ۴۳ میلی‌متر بوده که به ترتیب برابر ۱۲ ، هفت ، پنج و چهار درصد بارش سالانه این ایستگاه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: همچنین دبی پیک برخی ایستگاه‌های هیدرومتری تحت تاثیر سیلاب مربوط به ظالم‌رود-گرم‌رود با۵۲، تجن-ریگ چشمه با۳۹، تالار-شیرگاه با ۵۳ ، کسیلیان-شیرگاه با ۴۴، تالار-کیاکلا با ۹۱ ، هراز-کره سنگ۶۵ و تیله‌نو-خلیج میانکاله ۳۵ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

یخکشی گفت: دبی ایستگاه‌های کردخیل پایین دست تجن،کیاکلا پایین دست تالار و کشتارگاهپایین‌دست بابل‌رود به‌دلیل پایین دست بودن در حال افزایش است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سیلاب تابستانه موجب فوت یک تن در نمارستاق شهرستان آمل شده است.

وی افزود: این فرد متولد سال ۱۳۳۰ با سن ۶۹ سال بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.