| کد خبر: 215238 |

◄ عدم پرداخت سهم واقعی دولت و راننده با دست بردن در بارنامه‌

یشنهاد می‌شود امکان چاپ بارنامه بدون ثبت و درج کرایه مطابق تن کیلومتر وجود نداشته باشد و کرایه را خود نرم افزار با توجه به مبدا و مقصد محاسبه نماید.

تین نیوز

در حالی که چندی پیش عضو هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان شهرستان میبد پیشنهاد داد سیستم بارنامه نویسی به گونه‌ای به‌روز رسانی شود که مبلغ کل کرایه به طور خودکار شامل هزینه‌های مختلف و حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شود، اینک یک راننده کامیون نیز با اشاره عدم رعایت شاخص تن-کیلومتر در محاسبه کرایه‌ها، خواستار پیگیری این پیشنهاد از سوی مسئولان دولتی شد.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار گفت: با وجود ابلاغ صریح سازمان راهداری در مورد پرداخت کرایه‌های حمل بر اساس شاخص به روزرسانی شده تن-کیلومتر، برخی شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا با پرداخت کرایه سه سال پیش رانندگان را مجبور به حمل بار می‌کنند.

پیشنهاد قابل توجه یک فعال صنفی در مورد بارنامه نویسی

وی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: این در حالی است که طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همه استان‌ها باید کرایه‌های حمل بار بر حسب شاخص به‌روزرسانی شده تن-کیلومتر محاسبه و پرداخت شود.

وی عنوان کرد: با این وجود برخی شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان بار به این موضوع بی‌توجهی کرده و حتی برخی شرکت‌ها بر اساس تن-کیلومتر بارنامه صادر و سپس مبلغ را لاک گرفته و مبلغ کمتر و دلخواه را درج می‌کنند.

این راننده کامیوندار گفت: برای جلوگیری از این کار، پیشنهاد می‌شود اول نرم افزار اصلاح گردد و  امکان چاپ بارنامه بدون ثبت و درج کرایه مطابق تن کیلومتر وجود نداشته باشد و کرایه را خود نرم افزار با توجه به مبدا و مقصد محاسبه نماید.

وی افزود: پیشنهاد دوم این‌ است که تیمی متشکل از بازرسان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هر چند وقت یک بار به استان‌ها مراجعه کرده و به مدت یک هفته در سالن‌های اعلان بار مستقر شده و تخلفات را رصد و پیگیری نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.