| کد خبر: 215236 |

◄ چند دلیل برای تجدید نظر در کرایه حمل کالا به جزایر خلیج فارس

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای معتقد است با توجه به مراحل سختی که رانندگان برای حمل بار به جزایر خلیج فارس طی می‌کنند، کرایه‌های در نظر گرفته شده برای این مسیرها عادلانه نیست.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای معتقد است با توجه به مراحل سختی که رانندگان برای حمل بار به جزایر خلیج فارس طی می‌کنند، کرایه‌های در نظر گرفته شده برای این مسیرها عادلانه نیست.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی از مسئولان صنفی مرتبط با رانندگان و کامیونداران درخواست کرد نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی به بیان مراحلی که برای مثال یک کامیون برای حمل با از اصفهان به کیش طی می‌کند پرداخت و گفت: بعد از رسیدن به بندر آفتاب و یا بندر چارک، هماهنگی با نماینده صاحب کالا جهت انجام مراحل کابوتاژ انجام می‌شود.

این راننده عنوان کرد: در این مرحله رانندگان چند ساعت تا چند روز در  گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه و شرجی بیش از ۸۰ درصد بدون داشتن امکانات بهداشتی به خصوص در بندر چارک معطل می‌شوند که متاسفانه وضعیت بهداشتی در بندر چارک بسیار غیر قابل تحمل است.

او افزود: پس از طی این مرحله رانندگان به اسکله وارد شده و بر روی لندینگ کرافت بارگیری می‌شوند که بارگیری و تخلیه بر روی لندینگ کرافت با توجه به جزر و مد دریا مشکلات خاص خود را دارد به خصوص در مرحله رفت که کامیون وزنی نزدیک به ۴۰ تن دارد.

وی عنوان کرد: بعد از رسیدن به جزیره کیش، عملیات تخلیه از لندینگ کرافت انجام می‌شود و در این مرحله هم جزر و مد دریا مشکلاتی را برای خروج ایجاد می‌کند که از جمله این مشکلات برخورد جک‌های تریلر با سطح زمین و شکستگی جک‌ها، برخورد سپر عقب تریلر و سپر جلو کشنده با زمین و شکستگی سپر است.

او گفت: بعد از تخلیه و ورود به محوطه اسکله کیش با هماهنگی صاحب کالا به آدرس تخلیه مراجعه و تخلیه انجام می‌شود.

وی افزود: برگشت به اسکله کیش و هماهنگی با نماینده صاحب کالا جهت انجام امور اداری برگشت نیز معطلی از چند ساعت تا چند روز دارد.

این راننده ادامه داد: پس از آن بارگیری شدن بر روی لندینگ کرافت (با توجه به مشکلات جزر و مد دریا) و عملیات تخلیه در بندر چارک یا آفتاب (با توجه به جزر و مد دریا) انجام می‌شود.

وی با طرح این پرسش که آیا با این مشقات تعیین کرایه با در نظر گرفتن مسافت بین ۲ شهر عادلانه است، عنوان کرد: طبق روال صاحبان کالا موظف هستند هزینه توقف کامیون بعد از رسیدن راننده به بندر چارک یا آفتاب، تا زمانی که راننده برای برگشت بر روی لندینگ کرافت بارگیری می‌شود را پرداخت  کنند که ۶ ساعت اولیه محاسبه نمی‌شود و گاهی نیز هزینه توقف به بهانه‌های مختلف پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به شرح بالا برای تعیین کرایه ورود به جزایر دست کم ۶۰ درصد باید به پایه کرایه اضافه گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.